علیرضا نادری با نگارش و اجرای نمایشنامه «کوکوی کبوتران حرم» اتفاقا نشان داد که برخلاف تصور تعدادی از مخاطبان تئاتر، جهان زنانه را هم می‌شناسد.

چارسو پرس: علیرضا نادری بیشتر به عنوان هنرمندی شناخته می‌شود که به زمینه موضوعات اجتماعی و بویژه جنگ توجه دارد، موضوعاتی که عموما در جهان مردانه روایت می‌شوند اما او با نمایش «کوکوی کبوتران حرم» نشان داد که از جهان زنانه هم غافل نیست.

داستان این نمایش درباره چند زن است از طبقات سطح پایین جامعه که برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد می‌روند. در این سفر به خلوت هر یک از آنان سرک می‌کشیم و در جریان ترس‌ها، حسرت‌ها و دلمشغولِی‌های آنان قرار می‌گیریم.

نادری این نمایش را سال ۸۲ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برد. او برای این اجرا، زنان داستان خود را در فضایی شیشه‌ای محبوس کرد. به گونه‌ای که مخاطب از پشت این شیشه‌ها نظاره‌گر تصویر و صدای این زنان بود. به گونه‌ای که برخی از مخاطبان این شیوه را به چشم‌چرانی و گوش‌چرانی تعبیر کردند چراکه تماشاگر امکان مواجهه مستقیم با این زنان را نداشت.

نادری برای اجرای این نمایش متحمل سانسور بسیاری هم شد. با این همه وقتی متن این نمایش مجوز انتشار گرفت باز هم خوشنود بود که این متن منتشر می‌شود.

افسانه ماهیان که خود یکی از بازیگران این نمایش بود، دهه ۹۰ که بیشتر در حوزه کارگردانی متمرکز شده بود، همین نمایش را روی صحنه برد.

حالا که چند سالی است که علیرضا نادری عطای تئاتر را به لقایش بخشیده، قرار است نمایشنامه زنانه او با کارگردانی مهرزاد جعفری خوانش شود.

این نمایشنامه‌خوانی روزهای 22 و 23 دی ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، تالارقشقایی مجموعه تئاتر شهر روزهای بیست و دوم و بیست و سوم دی ماه میزبان برگزاری جلسه نمایشنامه‌خوانی «کوکوی کبوتران حرم» به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی مهرزاد جعفری خواهد بود.

در این جلسه نمایشنامه‌خوانی که توسط تعدادی از هنرجویان کارگاه‌های بازیگری سیما تیرانداز برگزار می‌شود، آیدا آرتین مهر، مرضیه امیراحمدی، ساغر چنگیزی، حدیثه حسینی، رها خادمی، بهار دهقان، آرمیتا زراسی، بهناز فرزانه، فائزه قربان نژاد، شادان قوامی، بیتا کریمی، الناز مغاره عابد، محدثه منصور، مهدی رزاقی، حسن صادقی، امیرحسین منوچهری به عنوان نقش‌خوان حضور دارند.

جلسه نمایشنامه‌خوانی «کوکوی کبوتران حرم» ساعت ۱۶ روزهای یاد شده با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه و قیمت ۵۰ هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا