نادر برهانی‌مرند نمایش «پاییز» را با تغییرات جدید و با حضور دوباره امیرجعفری‌ روی صحنه می‌برد.

چارسو پرس:  کارگردان نمایش «مرگ فروشنده» که اجرای این کارش تا 30 دی‌ماه در تالار اصلی تئاترشهر تمدید شده است‌ گفت: پس از جشنواره فجر «پاییز» را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کنم.

او در این‌باره یادآوری کرد: قرار بود امسال نمایش‌های «پاییز» و «زمستان» را در دو سانس جدا و پشت سرهم اجرا کنم که درواقع «زمستان» ادامه داستان «پاییز» بود، اما به دلیل شرایط و مشکلات جسمانی که برایم پیش آمد نتوانستم «زمستان» را تمام کنم‌.

این نمایشنامه‌نویس اضافه کرد: نمایش «زمستان» قصه جدید خانواده «پاییز» پس از 10 سال بود که با توجه به شرایط تغییرات را در همان نمایش قدیمی اجرا کردم و اخنمالا نمایش کامل «زمستان» را به صورت کتاب منتشر خواهم کرد.

برهانی‌مرند ادامه داد: تاکنون حضور امیر جعفری‌، ناهید مسلمی‌، بهاره کیان افشار‌ و بهرام افشاری در این نمایش قطعی شده و هماهنگی‌هایی هم با حمیدرضا آذرنگ در حال انجام است تا اگر بتواند با سریال‌هایی که در حال بازی دارد هماهنگ کند‌، او نیز در این نمایش بازی کند.

 نادر برهانی‌مرند حدود 10 سال پیش برای اولین‌بار نمایش «پاییز» را اجرا کرد و قصد داشت امسال این نمایش را به همان شکل قبلی همانند یک فلاش‌بک به گذشته اجرا کند.

وی پیش از این تاکید کرده بود که تعمد دارد بدون کوچکترین تغییری، نمایش «پاییز» را با همان فضا، شکل‌ و متن روی صحنه ببرد و پس از آن «زمستان» را در همان زمان و در سانس بعدی اجرا کند.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره حضور نمایش «مرگ فروشنده» در سی و سومین جشنواره فجر هم گفت: از دبیر جشنواره درخواست کرده‌ایم تا این نمایش در بخش مورد علاقه گروه حضور داشته باشد که اگر شرایط فراهم شود «مرگ فروشنده» در جشنواره تئاتر روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر با بازی حمیدرضا آذرنگ،‌ نسیم ادبی،‌ رحیم نوروزی،داریوش موفق، مجتبی پیرزاده، محمودرضا رحیمی، حمیدرضا نعیمی، آسیه ضیایی، فاطمه عباسی، بهرام افشاری و هادی عامل از 18 آبان ماه در سالن اصلی تئالترشهر روی صحنه است و اجرای آن برای بار دوم تا 30 دی‌ماه تمدید شده است.