ناصر حسینی‌مهر گفت: «مائوزر» را در شرایطی برای اجرا تمرین می‌کنیم که تئاتر کشور در بحران به‌سر می‌برد.

چارسو پرس:  این کارگردان گقت: با ترکیب 30 نفره‌ای از جوانان تئاتری و فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی کشور که از بین 300 نفر انتخاب شدند، در حال تمرین نمایش «مائوزر» نوشته هاینر مولر هستیم که چند هفته دیگر در سالن «چهارسو» تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

حسینی‌مهر با اشاره به اینکه «مائوزر» یک تجربه جدید و تازه‌ است، اظهار کرد: به نوبه خودم در چند سال گذشته تلاش کردم بدون هیچ حاشیه‌ای فقط به صحنه فکر کنم و تلاش کنم تا نسل جوان راهش را پیدا کند، به همین دلیل در هر نمایشی از تعداد زیادی بازیگر جدید استفاده می‌کنم تا انتقال تجربه صورت گیرد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: با این حال در شرایطی مشغول تمرین و آماده کردن نمایش دشواری از مولر هستیم که تئاتر کشور در بحران به سر می‌برد، بحران مدیریت،‌بحران بودجه، بحران بیکاری انبوه هنرمندان تئاتر و بحران سالن‌های تئاتر که همه باعث شده تا نسبت به دورنمای تئاتری کشور نگران باشیم.

حسینی‌مهر با اشاره به گروه جوانانی که با نظم و با وجود مشکلات بسیار بدون هیچ حمایتی در تئاتر فعالیت می‌کنند،گفت: دولت‌ها و مدیران آمدند و رفتند و البته می‌آیند و می‌روند، اما فکری به حال این نسل سرگردان نشده است و این سوال مطرح است که چرا فقط به جشنواره‌های ریز و درشت چشم دوخته‌ایم؟

او افزود: حرکتی که این روزها در تهران ایجاد شده و جوانان پلاتوهای مختلفی را در اتاقک‌هایی ایجاد کرده‌اند، نشان دهنده دو مسئله است، نخست اینکه سیاست‌های غلط مدیران تئاتری را نشان می‌دهد و دیگر اینکه این حرکت اعتراضی به نابسامانی وضعیت تئاتر است.

حسینی‌مهر تأکید کرد: این گونه فعالیت‌ها به دلیل نبودن تجهیزات ایمنی مناسب و به خطر انداختن جان فعالان تئاتر و تماشاگران، کار خطرناکی است و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

او در پایان با یادآوری اینکه تمرینات نمایش «مائوزر» از ابتدای مهرماه آغاز شده است، درباره دعوت از دختر نویسنده این نمایش گفت: همچنان در حال رایزنی هستیم. البته با سفارت آلمان صحبت‌هایی صورت گرفته است تا برای دعوت از ایشان کمک‌های لازم انجام شود، اما هنوز جواب قطعی داده نشده است.