نمایشنامه ˝صندلی‌ها˝ اثر اوژن یونسکو توسط دانشجویان تئاتر ایران با همراهی دو استاد آمریکایی نمایش‌های عروسکی روی صحنه می‌رود.

چارسو پرس:  شیوا مسعودی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مدیرگروه ارشد نمایش عروسکی این دانشکده درباره حضور دو استاد آمریکایی که برای برگزاری ورک‌شاپ به ایران آمده‌اند به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این دو استاد، آمریکایی هستند. من با یکی از این دو دوست بودم و کارهایش را دیده بودم و کارهایش را دوست داشتم.

او ادامه داد: تئودورا اسکیپی ترز کارگردان نمایش عروسکی و آندرا بالیس متخصص شاخه دراماتورژی هستند که در دانشکده هنرهای زیبا کارگاه 10 روزه نمایش عروسکی برگزار می‌کنند. قرار است این دو استاد نمایش عروسکی آمریکایی که سابقه دوستی وهمکاری 40 ساله با هم دارند، با حضور در ایران و با همراهی دانشجویان تئاتر ایران نمایش "صندلی‌ها" نوشته اوژن یونسکو را اجرا ‌کنند.

مسعودی افزود: هر سال تلاش می‌کنیم یکی از اساتید مطرح نمایش عروسکی خارجی را برای برگزاری کارگاه با دانشجویان ارشد نمایش عروسکی به ایران دعوت کنیم و خوشبختانه امسال موفق شدیم کارگاه‌هایی را با حضور این دو استاد آمریکایی برنامه‌ریزی و طراحی کنیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: برگزارکننده این برنامه دانشگاه تهران است و کسی که بسیار برای این امر به ما کمک کرد دکتر قهرمانی است که قبلا رئیس دانشکده هنرهای نمایشی بود و در حال حاضر نیز معاونت بین الملل دانشگاه تهران را برعهده دارند.

این مدرس و کارگردان تئاتر یادآور شد: قرار است در پایان این کارگاه یعنی روز 23 دی ماه نمایش «صندلی‌ها» نوشته اوژن یونسکو توسط دانشجویان اجرا بشود و همان روز هم دو سخنرانی درباره جنبش‌های معاصر تئاتر عروسکی در آمریکا و دراماتورژی نمایش عروسکی برگزار خواهد شد.این کارگاه فقط ویژه دانشجویان ارشد نمایش عروسکی برگزار خواهد شد و رایزنی‌های آن به صورت شخصی صورت گرفته است. در حال حاضر نیز دانشجویان مشغول ساخت یک عروسک بزرگ هستند که پیرزنی با ارتفاع سه متر است.

مدیر گروه ارشد نمایش عروسکی دانشکده هنرهای زیبا خاطرنشان کرد: همیشه تلاش می‌کنیم یکی از واحدهای درسی دانشجویان به صورت یک کارگاه آموزشی چند روزه و با حضور یک استاد خارجی برگزار شود تا دانشجویان تجربیات بیشتری به دست آورند و خوشحالیم امسال هم توانستیم این ایده را اجرایی کنیم.

او درباره میزان آشنایی این اساتید از تئاتر ایران گفت: سینمای ایران به نظر آن‌ها بهترین سینمای جهان است و تئاتر عروسکی ایران را در جشنواره‌های خارجی دیده بودند و فکر می‌کنند که تئاتر ایران نسبت به منطقه خود یک سرو گردن بالاتر و پیشرفته‌تر است. ضمن این‌که بیشتر با تئاترهای عروسکی رضا عبدل که یک هنرمند ایرانی مقیم خارج کشور است آشنا هستند و کارهایش را بسیار تایید می‌کنند.