خیمه شب بازی "مروت نامه پهلوانی" به کارگردانی سبا اصلیان از 31 شهریورماه به مدت یک ماه برای اجرا در جشنواره بین المللی عروسکی "بالی" راهی اندونزی و مالزی شد.

پایگاه خبری تئاتر:  "مروت نامه پهلوانی"‌ به کارگردانی سبا اصلیان دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته تئاتر در دانشگاه مالایا (university Malaya) و نوشته مهدی صفاری‌نژاد در ایران بوده است. اصلیان در این باره توضیح داد: مدت زمان این نمایش ‌23 دقیقه است و 4 شخصیت اصلی دارد که عروسک گردانی توسط من و مهتاب مهدوی فر انجام می‌شود. نقش مرشد پای خیمه را هم محمود دهقان هراتی بازی می کند که نوازندگی تنبک را نیز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: طراحی عروسک‌ها نیز به طور مشترک توسط خودم و  شفق گنجه انجام شده است. تنظیم موسیقی با همکاری آبتین جاوید و ساخت خیمه توسط افشین اصلیان انجام شده است. داستان نمایش درباره دختری به نام نازی است که عاشق غولی شاعر می شود. پهلوان که مردی قوی و مورد اعتماد مردم است، از سوی مردم برای مبارزه با غول انتخاب می شود تا او را از شهر بیرون کند. نازی خانم گریان از پهلوان می خواهد که غول را نکشد.

این هنرمند تئاتر یادآور شد: ورود من به دنیای خیمه شب بازی از سال 2009 و با حضور در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایشهای آیینی سنتی آغاز شد. من موفقیت هایم را در این عرصه مدیون آموزشهای اساتیدی چون داود فتحعلی بیگی هستم که اولین بار مبارک، شخصیت معروف خیمه شب بازی را به من معرفی کرد و من را را برای شرکت در جشنواره بین المللی نمایشهای آیینی و سنتی ایران تشویق کرد.

اصلیان در ادامه از تور خیمه شب بازی در کشور مالزی خبر داد که پس از بازگشت گروه از اندونزی به مدت 2 ماه انجام خواهد شد.