بهترین‌های بخشهای مختلف شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد- ایساتیس با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی و تجلیل شدند.

چارسو پرس: مراسم اختتامیه شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس امشب جمعه هفتم بهمن ماه با حضور «حبیب ایل‌بیگی» معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهدی آذر پندار» مدیر عامل انجمن سینمای جوان، «مهران فاطمی» استاندار یزد و جمعی از دیگر مسئولان در سالن شهید آوینی شهرداری یزد برگزار شد.

این دوره از جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و عکس برگزار شد که در بخش فیلم کوتاه از مجموع ۴۲۲ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد ۶۴ اثر در قالب عناوین داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی با هم به رقابت پرداختند.

براساس نظر هیات دوران بخش فیلم کوتاه، عنوان بهترین فیلم پویانمایی با اهدای تندیس، لوح افتخار و جایزه نقدی به حسن دهقان دوست برای فیلم همه دیوارها کوتاهند از اصفهان اهدا شد.

تندیس، لوح افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند این دوره از جشنواره نیز نصیب مرجان خسروی برای فیلم رویای یک اسب از شهرکرد شد.

عنوان برتر فیلم تجربی جشنواره به مهدی کشتکار برای فیلم گوشزد از قم رسید و در بخش بهترین کارگردانی فیلم داستانی نیز تندیس و لوح افتخار و جایزه نقدی به زیور حجتی برای فیلم زنان لجمند از اصفهان تعلق گرفت.

تندیس، لوح افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم جشنواره از میان پنج نامزد این بخش به سید احسان طالقانی اصفهانی برای فیلم کرم چاله از اصفهان اهدا شد.

با نظر هیات داوران، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمدرضا دهستانی کارگردان فیلم بدرقه سکوت از یزد، مریم رضازاده برای کارگردانی فیلم داستانی شرم از زاهدان، فاطمه سادات جوادی برای فیلم سردست از قم و مصیب حنایی و علی کیوان برای فیلم نامه فیلم داستانی برنده از مشهد اهدا شد.

در بخش جنبی جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش موضوعی مقاومت و شهید سردار سلیمانی به جمیل عامل صادقی از مشهد، مسعود دهنوی از نیشابور، مهدی نجفی از سمنان تعلق گرفت.

در بخش جنبی آب نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی نصیب محمدرضا و مازیار کاظمی از تربت حیدریه شد.

در بخش کارآفرینان و صنایع خلاق، لوح افتخار و جایزه نقدی به آرمان قلی پور دشتکی از شهرکرد اهدا شد.

در بخش بهترین پژوهش در بخش مستند، از میان سه کاندید، لوح افتخار و جایزه نقدی به سارا رضایی از هرمزگان اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم‌نامه نالیفی این دوره از جشنواره به فردین انصاری نژاد از اصفهان تعلق گرفت.

لوح افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلمبرداری شصت و پنجمین جشنواره فیلم ایساتیس به علی حسین زاده از اصفهان اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم نامه اقتباسی نیز لوح افتخار و جایزه نقدی به امیر رستمی از اصفهان رسید و دربخش بهترین تدوین نیز مازیار کاظمی از تربت حیدریه حائز جایزه شد.

در بخش صدابرداری نیز به طور جداگانه لوح افتخار و جایزه نقدی، به مصطفی بهمنی و نیز رامین ابوالصدق از کاشان تعلق گرفت.

در بخش عکس این دوره از جشنواره نیز تعداد ۵۲۰ اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد که پس از داوری تعداد ۲۰ اثر به مرحله رقابت راه یافت.

مقام اول بخش عکس این دوره از جشنواره با اهدای تندیس، لوح افتخار و جایزه نقدی به مجید حجتی از استان اصفهان تعلق گرفت، مقام دوم این بخش به هادی دهقانپور از خراسان رضوی رسید و جایزه عکس سوم نصیب حسن دهقان دوست از اصفهان شد. همچنین در این بخش از مریم آل مومن دهکردی از چهارمخال بختیاری نیز با اهدای لوح افتخار و جایزه نقدی تجلیل شد.

هیات داوران در بخش مجموعه عکس، هیچ مجموعه‌ای را شایسته کسب جایزه ندانست.