نمایش «شنل» به کارگردانی یوسف رایخلگاوز از روسیه، اثر راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود که اجرای آن به دلایل فنی لغو شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، نمایش «شنل» از کشور روسیه که قرار بود با یک تک اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شود، به دلیل تاخیر در اعلام موارد مورد نیاز برای این اجرا، به دلایل فنی لغو شد.

یوسف رایخلگاوز قرار بود با اجرایی متفاوت از نمایش «شنل» بر اساس داستانی از نیکلای گوگول درام‌نویس برجسته روس در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت کند که اجرای این اثر به دلیل طراحی صحنه و نیاز به تجهیزات پیچیده فنی و حجم بالای دکور مورد نیاز و همچنین تاخیر در اعلام و ارسال موارد مورد نظر برای این اجرا به ستاد جشنواره تئاتر فجر چهل و یکم از طرف گروه و عدم امکان فراهم‌سازی این موارد لازم برای ساخت دکور مورد نظر در زمان باقی‌مانده تا پایان جشنواره، لغو شد.

اجرای نمایش «شنل» که بر اساس جدول اجراها باید روز سه‌شنبه یازدهم بهمن در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رفت با توافق گروه اجرایی و دبیرخانه جشنواره به زمان مناسبی موکول شد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است و اختتامیه آن ۱۱ بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

همچنین قرار بود امروز، شنبه، 8 بهمن ماه هم نمایش «قطار باقوره» از اردن در جشنواره روی صحنه برود اما به دلیل مشکلی که برای صدور ویزای این گروه نمایشی رخ داد، این اجرا نیز لغو شد و حالا نمایش «کمدی الهی» از کشور تونس به جای این نمایش اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره تئاتر فجر