دانیال نمازی می‌گوید بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر، امکان مناسبی برای کارگردانان جوان شناخته نشده، برای ورود به فضای حرفه‌ای است.

چارسو پرس:  به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دانیال نمازی، یکی از کارگردانان جوانی است که با نمایش «برداشتی آزاد از کلفت‌ها» در بخش نسل نو جشنواره امسال حضور دارد. او با اشاره به اینکه این اثر براساس نمایشنامه «کلفت‌ها»ی ژان ژنه شکل گرفته است، گفت: «زمانی‌که برای نخستین بار این متن را می‌خوانید، احساس می‌کنید آدم‌هایی را مورد توجه قرار داده که گویی هویت‌شان را از دست داده‌اند و دنبال خودشان در افراد دیگر می‌گردند. اما هرچه بیشتر در این متن عمیق می‌شوید، می‌بینید این‌گونه نیست.»

او با اشاره به این‌که نزدیک به یک سال و نیم است روی این متن کار می‌کند و تمام ابعاد آن را مورد بررسی قرار داده‌، ادامه داد: «در واقع شخصیت‌های این اثر، افرادی‌اند که هویت مردم را می‌گیرند و می‌گویند دیگران در صورتی هویت می‌یابند که هویت او را داشته باشند. بنابراین من این کار را با توجه به دو خصوصیت انسان‌ها، یعنی خادم و مخدوم بودن شکل دادم و آن را به عالم رویا بردم.»

نمازی خاطرنشان کرد: «این نمایش در دو بخش روایت می‌شود. یکی بر اساس نمایشنامه «کلفت‌ها» و دیگری روایت اپراگونه‌ای که در کار گنجانده شده است. این دو بخش در یکدیگر ادغام شده‌اند.»

این کارگردان جوان در مورد اهمیت بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر هم گفت: «این بخش امکان مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند وارد حیطه حرفه‌ای تئاتر شوند. تنها مسئله‌ای که با آن روبه‌رو بودیم، گرفتن پلاتو برای تمرین بود. زیرا الویت دریافت پلاتوهای بزرگ با گروه‌های نمایش بخش تازه‌های تئاتر بود. با توجه به گروه 25 نفره اجرایی‌مان، این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورد.»

بیتا عزیزاقلی، وحید موسوی، مسعود جهانبخش، طاها محمدی، محمد عمادی، فرناز دارویی، محمود شیری بازیگران این نمایش‌اند. همچنین محمود شیری (تنظیم اپرا)، فرناز دارویی و رسول کرچی (نوازندگان)، عادل منشوری (تنظیم صدا)، هادی هاشمی (گریم)، هستی شادمهر (طراح لباس)، سید جواد صالحی‌خواه (مدیر صحنه) دیگر اعضاء این گروه اجرایی‌اند.

سی‌‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن‌ماه به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می‌شود.