هشتمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز سپری شد و خبر لغو اجرای ۲ اثر نمایشی از اردن و روسیه مهمترین اتفاقات این روز جشنواره بود.

چارسو پرس: چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز شنبه ۸ بهمن و در هشتمین روز خود شاهد اجرای ۲ اثر خارجی و ۶ اثر داخلی در بخش صحنه‌ای بود.

عمانی‌ها هم قابل توجه نبودند

نمایش «مدق‌الحناء» به نویسندگی عباس الحایک و کارگردانی یوسف البلوشی در روز هشتم جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت.

این اثر نمایشی هم نتوانست در جذب مخاطب جشنواره موفق باشد و در اجرای اول و دوم این اثر نمایشی اکثر صندلی‌های تالار وحدت خالی بود. پیش از این نمایش‌های کشورهای عراق و تونس هم در جذب مخاطبان تئاتری موفق نبودند و تنها نمایش «مولی‌یر» از اسپانیا در این امر موفق بود.

ریزش ۲ اثر خارجی از جشنواره تئاتر فجر

روز شنبه ۸ بهمن ۲ خبر از سوی روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر مبنی بر لغو ۲ اجرای نمایش خارجی جشنواره منتشر شد. بر اساس این اخبار، نمایش «قطار باقوره» از اردن به دلیل مشکل روادید و نمایش «شنل-پالتو» از روسیه نیز به دلیل مسائل فنی لغو شد.

این در حالی است که گروه کشور اردن قرار بود در روز هشتم و نهم جشنواره و گروه روسیه در روز یازدهم جشنواره آثار خود را اجرا کنند و اینگونه نبوده که فرصت لازم برای رفع مشکلات این ۲ گروه وجود نداشته باشد.

البته گویا از ابتدای دعوت نمایش «شنل-پالتو» از روسیه مشخص بود که این گروه نیازمند سطحی از یخ مصنوعی بر صحنه سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر هستند و فراهم کردن چنین امکانی از سوی جشنواره میسر نبوده است.

توانایی عجیب گروه تئاتر تونس

با لغو اجرای این ۲ گروه نمایشی، نمایش «کمدی الهی» از تونس که روز هفتم جشنواره در تالار وحدت اجرا داشت روز هشتم جشنواره در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

گویا تفاوت در ابعاد و ظرفیت تالار وحدت و سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر تأثیری بر دکور و میزانسن‌های گروه تونسی نداشته و این گروه توانایی اجرای مستمر در تمام سالن‌های جشنواره با ابعاد و ظرفیت‌های مختلف را دارا هستند.

استقبال نسبی مخاطبان از اجرای آثار ایرانی روز هشتم

آثار ایرانی روز هشتم چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر در سالن‌های مختلف میزبان جشنواره از جمله مجموعه تئاتر شهر با استقبال نسبی علاقه‌مندان به تئاتر همراه بودند و تئاتر شهر فضای آرام‌تری را نسبت به روزهای ششم و هفتم جشنواره تجربه کرد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره تئاتر فجر


منبع: خبرگزاری مهر