جمعی از هنرمندان، نمایشگران و گویندگان شناخته شده رادیو در پی انتخاب نسرین آبروانی به عنوان معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توسط محمد سرافراز متن پیامی خطاب به ریاست این سازمان منتشر کردند.

چارسو پرس: در متن نامه هنرمندان خطاب به رئیس سازما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آمده است:

به نام هستی بخش هنردوست

جناب آقای دکتر سرافراز، رئیس محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و احترام

خوشحالیم در فصلی این مرقومه را تقدیم می‌کنیم که عزم عمومی کشور پر عزتمان، با نگاه به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، تعالی فرهنگی است. خوشحالیم که شما با قبول این تصدی خطیر در حوزه سازمان صدا و سیما به این حرکت عمومی مدد می‌رسانید و این از تصمیمات نخستین شما پیداست.

ما جمع نسل‌های مختلف نمایشگران رادیو که بهره‌ور از میراث بیش از شصت و پنج سال تجربه نمایش رادیویی در کشور هستیم، مراتب قدردانی خود را از انتخاب شایسته سرکار خانم «نسرین آبروانی» به شما ابراز داشته، از اینکه فردی از اعضای خانواده رادیو را آشنا با ضرورت‌ها و کارکردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حوزه نمایش بر تصدی معاونت صدا برگزیده‌اید، افق روشنتری بر خود متصوریم و بر این باوریم که تلاش‌های عمر پیدایش و رشد «مرکز هنرهای نمایشی رادیو» که در طول این سالها به نرمی و با تدبیر در حوزه‌های مختلف فرهنگی کشور ریشه دوانده و وارد تعاملات اثربخش با نهادها، ارگانها، صنوف، جشنواره‌ها و بخش‌های خصوصی شده است، به هدر نخواهد رفت، بلکه در فضایی ایمن‌تر به روند پر توفیق خود ادامه خواهد داد.

ساختن تصویری از نتیجه تجربیات این مرکز در حوزه‌ی سیما نشان از آن دارد که حضرتعالی بر تمرکز و سیاست‌گزاری کلان حوزه‌ی نمایش در هردو عرصه صدا و سیما آگاهید و این آگاهی ما را به تکاپو و حضور در عرصه‌های مهم یاد شده، مؤمن‌تر می‌کند. سرکار خانم «آبروانی» می‌توانند یاری مناسب برای برکت‌بخشی و تداوم به این حرکت صد درصد فکورانه، تخصصی و پراثر باشند.

برای شما و معاون محترمه صدا در تحقق آرمان‌های فرهنگی‌تان آرزوی توفیق کرده، امیدواریم همواره منشأ خیر باشید.

با سپاس

نمایشگران (کارگردانان، نمایشنامه نویسان، تهیه کنندگان و بازیگران) رادیو

رونوشت: سرکار خانم آبروانی معاون محترم صدا برای استحضار

اسامی برخی از صاحبان امضاء‌ها:

صدرالدین شجره، شیما جانقربان، حمید منوچهری مریم سپهراد، محمد مهاجر، معصومه عزیزمحمدی، جواد پیشگر، محسن جواهری، فریبا متخصص، شهناز دهکردی، ایوب آقاخانی، مهتاب امینی، مهین نثری، فرشاد آذرنیا، مجید حمزه، مسعود زنوزی راد، شهین نجف‌زاده، محمد شریفی مقدم، نادر برهانی مرند، شیوا رفیعیان، محمدباقر کریم پور، علی بهرامی، زهره مجابی، محسن قصابیان، رامین پور ایمان، جهانشاه آل محمود، سینا نیکوکار، محمد امیریاراحمدی، بهرام ابراهیمی، علی زرینی، علی میلانی، شمسی صادقی، بهرام سروری‌نژاد، مهدی نمینی مقدم، سیما خوش‌چشم، فریدون محرابی، محمدرضا قلمبر، محمد آقامحمدی، صفا آقاجانی، رؤیا فلاحی، نوشین حسن‌زاده، احمد لشینی، شهریار حمزیان، سلمان خطی، عمار خطی، امیر منوچهری، وحید منوچهری، محمد یگانه و...