نماشین بهروز غریب‌پور که چندی پیش به سرقت رفته بود، پیدا شد اما دست‌نوشته‌های این هنرمند برای اجرای اپرای عروسکی «سعدی» پیدا نشد و غریب‌پور گفت: اپرای عروسکی «سعدی» به تاریخ پیوست.

پایگاه خبری تئاتر:  بهروزغریب پورگفت: ماشین در حوالی کرج پیدا شد، اما خیلی عجیب است که دست‌نوشته‌های من برای اپرای عروسکی «سعدی» پیدا نشد و هیچ نمی‌دانم این یادداشت‌ها به چه درد آن سارق خورده است!

غریب‌پور اظهار تاسف کرد:‌با این اتفاق اپرای عروسکی «سعدی» که قرار بود پروژه بعدی گروه تئاتر عروسکی «آران» باشد به تاریخ پیوست.

این هنرمند تئاتر که از 14 مهر ماه اجرای اپرای عروسکی «مکبث» را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های رپرتوآر تئاتر عروسکی گروه «آران» از سر می‌گیرد، افزود:‌این اثر را به مدت 15 شب در تالار «فردوسی» به صحنه می‌بریم.

او همچنین اظهار امیدواری کرد: گروه تئاتر «آران» به طور جدی مشغول آماده سازی اپرای عروسکی «لیلی و مجنون» است و حتما این اثر را دی ماه اجرا خواهیم کرد.

اپرای عروسکی «مکبث» با آهنگسازی «جوزپه وردی» سلطان اپرای جهان به صحنه می‌رود.

آثار این هنرمند مطرح هنوز هم در جهان روی صحنه می‌رود و از او به عنوان نماد اپرا در دنیا یاد می‌شود. متن اپرای عروسکی «مکبث» نوشته‌ی «ماریا پیاوه» است که با ترجمه بهروز غریب‌پور به زبان فارسی، ایتالیایی و انگلیسی توسط نشر «ماهریز» منتشر شده است.

این اثر پیش‌تر در تهران و ایتالیا اجرا شده و مورد تقدیر و توجه قرار گرفته است.

بهروز غریب‌پور برای اجرای این اثر جایزه بهترین طراحی صحنه را از کانون منتقدان تئاتر دریافت کرد.

گفتنی است:‌اپرای عروسکی «مکبث» در ادامه‌ی رپرتوآر گروه تئاتر عروسکی «آران» به صحنه می‌رود، این گروه پیش‌تر نیز اپراهای عروسکی «مولوی» و «رستم و سهراب» را اجرا کرده‌ بودند و بعد از اپرای «مکبث» دیگر آثار خود را در قالب رپرتوآر به صحنه خواهند برد.