«نمایشگاه لودلو» به کارگردانی مهدی ضیاء‌چمنی اولین نمایشنامه از لند‌فورد ویلسون، نویسنده آمریکایی است که در ایران به صحنه می‌رود. این نمایش در بخش نسل نو سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است.

چارسو پرس:  به نقل ازروابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهدی ضیاء‌چمنی در باره نمایش «نمایشگاه لودلو» که در بخش نسل نو جشنواره امسال حضور دارد، گفت: «نویسنده این نمایش، لند‌فورد ویلسون آمریکایی است که تا به حال هیچ‌کدام از آثارش در ایران اجرا نشده‌اند و تا همین چند وقت پیش حتی هیچ‌کدام از آثارش به فارسی ترجمه نشده بود. معین محب‌علیان به تازگی چند اثر از او را ترجمه کرده است و من از این طریق با این نویسنده آشنا شدم.»

در «نمایشگاه لودلو» مهسا غفوریان و ندا اسدی بازی می‌کنند و تنها بازیگران نمایش را تشکیل می‌دهند. ضیاء‌چمنی در رابطه به شخصیت‌های این نمایش توضیح داد: «این نمایش تنها دو کاراکتر دارد به نام راشل و اگنس. این دو زنانی پیر هستند که نمایش در برشی کوتاه، صحبت‌ها و درد دل‌هایشان را قبل از خواب نشان می‌دهد. کل نمایش در یک پرده و بدون خاموش شدن نور می‌گذرد.»

مهدی ضیاء‌چمنی که برای اولین بار است در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده، از انتظارات و دلایل شرکتش در این جشنواره گفت: «ما یک گروه مشهدی هستیم که چندین سال است مشغول کار تئاتریم. البته من با تازگی به این گروه اضافه شدم، ولی قبل از آن هم با گروه‌های دیگر همکاری داشتم. تئاتر تفریح و تفنن ما نیست، کار حرفه‌ای ما است. من کل زندگی‌ام را برای تئاتر گذاشتم. در طول همین سال گذشته، هفت کار روی صحنه بردم.»

کارگردان «نمایشگاه لودلو» ادامه داد: «در ایران برای شناخته شدن باید وارد جشنواره‌ها شد و این تنها راه معرفی شدن و برقراری ارتباط با دیگران است. اما مشکلاتی هم وجود دارد که آدم از پایتخت به عنوان برگزار کننده این جشنواره مهم انتظار ندارد. گروه ما 10 نفره ‌است و ماه‌هاست که در تلاش برای ساخت همین نمایش هستیم. اما حالا به ما می‌گویند که فقط با چهار نفر باید به تهران بیاییم، چرا که فقط دو بازیگر داریم. من فقط برای دکورم به شش نفر نیاز دارم. چگونه می‌توانم خودم و فقط یک نفر دیگر از عهده همه کارها بربیاییم؟»

مهدی ضیاء چمنی در پایان با تاکید بر فرصتی که جشنواره به هنرمندان شهرستانی می‌دهد، اضافه کرد: «اصالت حقیقی تئاتر در اجرای عمومی و طولانی مدت است. فرصتی که در شهرستان‌ها معمولاً برای ما رخ نمی‌دهد. تنها راه ما برای دیده شدن و یاد گرفتن همین جشنواره تئاتر فجر است.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از یکم تا دوازدهم بهمن ماه ۹۳ به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار خواهد شد.