یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ ضمن ارائه توضیحاتی درباره رویداد پرتاب ۱۰۰ در ۱۰۰، از استقبال علاقمندان از فراخوان این دوره از جشنواره خبر داد.

چارسو پرس: دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ در گفت‌وگویی رویداد پرتاب ۱۰۰در ۱۰۰ را زمینه‌ای برای ارتباط گرفتن صاحبان ایده فیلم کوتاه با سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: در این رویداد ما زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم برای اینکه افرادی که ایده و طرح خوبی برای ساخت یک اثر کوتاه دارند، در مقابل سرمایه‌گذار قرار بگیرند و بتوانند ایده خود را ارائه بدهند و اگر ایده‌شان مورد پسند سرمایه‌گذاری قرار گرفت، سرمایه برای تولید آن اثر فراهم شود.

یوسف منصوری در ادامه گفت: این رویداد در روزهای اکران جشنواره فیلم ۱۰۰ برگزار خواهد شد و نماینده سرمایه‌گذاران مختلف هم بخش دولتی از شبکه‌های مختلف تلویزیون، انجمن سینمای جوان و هم شرکت‌های مختلف خصوصی حوزه صنعت و گردشگری و... در این جلسه حضور خواهد داشت.

او همچنین درباره روند و سازوکار رویداد پرتاب اینطور توضیح داد: ایده‌ها در ابتدا به دبیرخانه ما ارسال می‌شوند و پس از بررسی توسط دبیرخانه و داوری آنها، از صاحبان ایده‌های منتخب دعوت می‌کنیم تا در چند جلسه آموزشی شرکت کنند، به این منظور که بتوانند جلوی سرمایه‌گذارها ارائه بهتری داشته باشند و طرح خود را به صورت سالم، درست و شکیل بتوانند ارائه بدهند. سپس برای اینکه استرس و التهاب روز اجرا مانعی نشود برای اینکه ایده‌شان را به درستی به سرمایه‌گذار منتقل کنند، فضای یک شبیه‌ساز روز پیچ را برایشان مهیا می‌کنیم تا ترسشان بریزد.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ که مهلت ارسال آثار آن هفته گذشته به پایان رسید، با بیان این نکته که آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی بسیار غافلگیرکننده بودند گفت: استقبال از این دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ فراتر از تصور ما بود، تعداد دقیق آثار را اوایل اسفند در نشست خبری پیش از برگزاری جشنواره اعلام خواهیم کرد. در روزهای منتهی به پایان مهلت ارسال آثار تقاضای زیادی برای تمدید مجدد وقت ارسال آثار داشتیم که این تقاضاها در روز دهم بهمن به اوج خود رسید منتهی عملا تمدید زمان فراخوان برای ما امکان‌پذیر نبود، چون فاصله کمی تا زمان اکران داریم و در این فاصله فیلم‌ها باید دسته‌بندی و توسط هیات انتخاب دیده شوند.

منصوری در پایان گفت: در این دوره از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و در گروه‌های سنی متفاوتی آثار متعددی به دبیرخانه ما رسید. در بخش بین‌الملل هم از تعداد زیادی از کشورها اثر دریافت کردیم. امیدوارم این مسیر بتواند نقطه شروعی برای قدم برداشتن بچه‌های علاقمند به عرصه سینما و نزدیک شدنشان به تولیدات حرفه‌ای‌تر و بلندتر باشد.