سفیر تاجیکستان با هیات همراه از موزه سینمای ایران بازدید کرد.

چارسو پرس: زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده سفیر تاجیکستان در ایران در بازدید از موزه سینمای ایران گفت: برای دیدن فیلمی از سینمای تاجیکستان که در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شرکت دارد به موزه سینما آمدم و از اینکه در یک باغ زیبای ایرانی با معماری خاص فیلمی از یک هموطنم را دیدم، بسیار خوشحالم.

وی افزود: محی‌الدین مظفر از سینماگران جوان و معروف سینمای تاجیکستان است که فیلم او بنام fortune در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شرکت داده شده است و امیدوارم فیلم مورد توجه سینماگران و داوران جشنواره قرار گیرد.

سفیر تاجیکستان در ایران با بیان اینکه با جشنواره فیلم فجر از گذشته آشنا است، خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانیم برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برنامه‌های فرهنگی زیادی تدارک دیده می‌شود و برگزاری جشنواره فیلم فجر یکی از آنها است. این جشنواره هر سال فیلم‌های خوبی را جمع‌آوری می‌کند و هنرمندان مطرح و سرشناس از کشورهای دیگر فیلم‌های خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند و خوشبختانه مورد استقبال قرار می‌گیرند. هنرمندان تاجیکستان در سال‌های اخیر در چند جشنواره ایرانی شرکت کردند و فیلم‌هایشان مورد استقبال داوران و سینماگران ایران قرار گرفته است.

زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده بیان کرد: فیلم fortune که امروز تماشا کردم فیلمی بسیار تاثیرگذار است و هر فردی که این فیلم را می‌بیند متاثر می‌شود. امیدوارم مورد استقبال سینماگران ایرانی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: از مهمان‌نوازی موزه سینمای ایران تشکر می‌کنم، امروز برای اولین بار در باغ فردوس و موزه سینما حضور پیدا کردم و زیبایی که اینجا دیدم، شایسته سطح پیشرفت‌ سینمای ایران است. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و این جشن ملی را به مردم ایران تبریک می‌گویم.

سفیر تاجیکستان درباره سینمای ایران نیز گفت: با فیلم‌های سینمای ایران آشنا هستم، آثار فاخر و ارزشمندی در ایران ساخته شده است و از کارگردان‌های ایرانی، آثار مسعود جعفری‌جوزانی را دیده‌ام. به نظرم سینمای ایران رشد قابل ملاحظه‌ای دارد و دست‌آوردهای سینمای ایران در جهان معرفی شده و سینماگران ایرانی جایزه‌های خوبی کسب کرده‌اند. معتقدم برگزاری جشنواره فیلم فجر در رشد و توسعه سینمای ایران موثر و در پیشرفت و اعتلای سینمای ایران تاثیر زیادی می‌گذارد.