سیما تیرانداز این روز‌ها در حال آماده‌سازی نمایش «تقدیر بازان» برای اجرا در بخش تازه‌های سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر است.

چارسو پرس:  از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سیما تیرانداز با اشاره به این‌که نمایش «تقدیر بازان»، مانند کارهای قبلی او یک نقد اجتماعی است، گفت: «در این نمایش، تنهایی آدم‌ها به تصویر کشیده می‌شود؛ انسان‌هایی که با گرفتن تصمیم‌های اشتباه، زندگی خود را دچار مشکل می‌کنند و آن را پای تقدیر می‌گذارند.»

او با اشاره به مسائل مالی اجراي اين نمايش اظهار کرد: «من با تشویق اعضای گروهم تصمیم به کارگردانی این نمایش گرفتم و معتقدم کارگردان یک اثر باید از تمامی خواسته‌های خود بگذرد تا گروه نمایشی خود را تامین کند. اما با وجود تمام این مسائل و مشكلات، خوشحالم که شرایطی به وجود آمد تا بتوانم دوباره کار تئا‌تر انجام دهم.»

اين بازیگر و کارگردان، انگیزه فعالیت در حوزه تئا‌تر را تنها عشق و علاقه دانست و افزود: «در این میان اگر گریزی به سینما می‌زنم، برای تامین کردن نیازهای مالی است. در واقع هر وقت انرژی من تحلیل می‌رود، به تئا‌تر بر می‌گردم. من خانه اصلی خودم را تئا‌تر می‌دانم و بیشتر مخاطبان هم من را به عنوان هنرمند عرصه نمایش می‌شناسند.»

تیرانداز ادامه داد: «در تمامی کشورهای دنیا، هنرمندان تئا‌تر با مشکلات مالی مواجه هستند، اما فعالیت در حوزه تئا‌تر، همیشه برای آنان اعتبار آورده است.»

او درباره به وجود آوردن شرایط مناسب برای حضور هنرمندان برجسته تئا‌تر در جشنواره بین‌المللی فجر گفت: «امیدوارم مدیران تئا‌تری، ترفندی بیابند تا هنرمندان حرفه‌ای و با تجربه تئا‌تر در کنار یکدیگر جمع شوند. این بزرگان، ارزش‌های تئا‌تر کشور ما محسوب می‌شوند و نباید آنان را نادیده گرفت؛ باید شرایط را برای حضور هنرمندان شناخته شده و با سابقه تئاتر در جشنواره فجر هموار کرد.»

سيما تیرانداز توضيح داد: «نمی‌خواهم به حضور پر رنگ هنرمندان جوان در جشنواره تئا‌تر فجر اعتراض کنم، اما باید شرایطی ایجاد شود كه جوانان در کنار هنرمندان برجسته تئا‌تر قرار بگیرند تا بتوانند از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوند.»

نورا هاشمی، بهاره مشیری، هومن کیایی، روزبه حصاری، فرناز رهنما و یمین آتشی، بازیگران نمایش «تقدیر بازان» هستند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از يكم تا 12 بهمن‌ماه به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.