فیلم صامتی از سینمای ارمنستان در موزه سینما به همراه موسیقی زنده به نمایش درآمد و مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان در این مراسم حضور داشت.

چارسو پرس: ویگن گالستیان مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان شامگاه ۲۱ بهمن ماه در موزه سینما گفت: به عنوان پژوهشگر سینما با سینمای ایران آشنایی تخصصی دارم. درباره سینمای ایران سالها تحقیق‌های بسیاری کردم و سینمای معاصر به خصوص سینمای بعد از انقلاب ایران را دوست دارم.
وی با بیان اینکه شیفته اصغر فرهادی و عباس کیارستمی است، افزود: به نظرم سینمای ایران نه تنها الگوی ارزشمند برای سینمای جهان و منطقه است بلکه برای سینمای ارمنستان هم بهترین الگوی فیلمسازی می تواند باشد.

مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان همچنین بیان داشت: خوشبخانه به لطف جشنواره فیلم فجر فرصتی فراهم شد تا به ایران بیایم و اولین بار است که به موزه سینما آمدم و بسیار حیرت زده شدم. بنای بسیار زیبایی دارد و محتوای تاریخش‌اش من را حیرت زده کرد. انتظار نداشتم موزه‌ای به این ابعاد را ببینم به همین دلیل برایم بسیار جالب است و معتقدم سینمای ایران شایسته چنین موزه‌ای است .
وی ادامه داد: حس خوبی نسبت به موزه سینما پیدا کردم ما در تلاش برای راه اندازی موزه ای با کمک مرکز سینمایی ارمنستان هستیم و امیدوارم در سال های آینده چنین موزه ای را تاسیس کنیم. قطعا موزه سینمای ایران الگوی خوبی برای تاسیس موزه در ارمنستان خواهد بود.

ویگن گالستیان در پایان بیان کرد: از مسئولان و دست اندرکاران جشنواره فجر و وزارت فرهنگ و ارشاد تشکر می‌کنم چنین فرصتی را برای سینمای ارمنستان فراهم کردند ؛ مخصوصا نمایش فیلم صامتی که از گنجینه سینمای ارمنستان در موزه سینمای ایران با اجرای موسیقی زنده انجام شد، امیدوارم همکاری گسترده‌ای در عرصه تولیدات و مخصوصا محافظت