سپهر سیفی معتقد است که برای آشتی دادن مردم با سینماها، ساخت و اکران فیلم‌هایی که رویکرد انتقادی به مسائل مختلف دارند، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

چارسو پرس: سپهر سیفی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «وابل»  درباره انتخاب تورج اصلانی به عنوان کارگردان این فیلمنامه با توجه به اینکه آثار قبلی این کارگردان از فضای قصه‌گویی دور بودند، اظهار داشت: «وابل» فیلمی قصه‌گو است و واقعیت این است که ما با کارگردان‌های مختلفی مذاکره داشتیم، کارگردان‌هایی که رزومه‌ای قوی داشتند و یا حتی کارگردان‌هایی که رزومه چندان خاصی نداشتند اما آقای اصلانی برای ساخت این فیلم و خلق یک اتفاق خوب انگیزه زیادی داشت و این انگیزه زیاد باعث شد که فیلمنامه را به ایشان سپردیم.

سیفی درباره راهگشا بودن فیلم‌های سینمایی که نقدهای اجتماعی مطرح می‌کنند، گفت: ما در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که میزان مخاطبان سینمای ایران به حداقل رسیده و ما باید به راهکاری برای آشتی دوباره مخاطب با سینما فکر کنیم. قطعاً فیلم‌هایی که رویکرد انتقادی داشته باشند و به نوعی حرف مردم را بزنند، می‌توانند موجب این آشتی شوند.

وی افزود: هر فیلمی حاوی یک حرف و شاید پیام است و اگر فیلم اجتماعی است حرفش باید از دل جامعه‌ای که متعلق به آن است بیرون بیاید. اگر این اتفاق به درستی صورت بگیرد قطعاً مردم به آن اثر واکنش مثبتی نشان می‌دهند. تصور من این است که «وابل» این پتانسیل را دارد که به سهم خود یک آشتی بین مخاطب و سینما ایجاد کند.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: نقد اجتماعی در اینگونه آثار بسیار مهم است اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تنها رویکرد انتقادانه کافی نیست و یک فیلم برای جذب مخاطب باید حائز ویژگی‌های بسیاری باشد. درام قوی، شخصیت‌پردازی خوب، کارگردانی باکیفیت که بتواند منجر به برقرار ارتباط و بعضاً هم‌ذات پنداری مخاطب شود در شکل‌گیری ارتباط مخاطب و فیلم و به طور کل سینما قطعاً تأثیرگذار است.

این تهیه‌کننده درباره محتوای فیلم گفت: «وابل» به خانواده می‌پردازد، من فکر می‌کنم امروز باید فیلم‌های سینمایی بسیاری با محوریت قرار دادن مفهوم خانواده ساخته شوند. من به شخصه نیاز به ساخت چنین اثری را احساس می‌کردم و به همین دلیل به سراغ ساخت آن رفتم. شاید برخی این فیلم را اثری تلخ بدانند اما تلخ بودن هیچ ایرادی ندارد، می‌توان فیلمی تلخ با مفهومی عمیق ساخت و من هیچ اشکالی در این مسئله نمی‌بینم. موضوع خانواده همیشه موضوعی جذاب است و از طرفی یک مسئله جهانی است که فکر می‌کنم همین ویژگی می‌تواند باعث شود که «وابل» علاوه بر مخاطب داخلی مورد توجه مخاطبان جهانی نیز قرار بگیرد. قطعاً پس از تغییرات جزئی که در فیلم انجام خواهیم داد برای اکران و پخش جهانی آن نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.


منبع: خبرگزاری ایلنا