سینماهای کشور در ۳ روز تعطیلی اخیر موفق شدند تا گیشه خود را از مرز ۵ میلیارد تومان عبور دهند.

چارسو پرس: سینماهای کشور طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه موفق شدند با جذب ۱۳۵ هزار و ۶۰۰ مخاطب، گیشه‌ای معادل ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی را محقق کنند.

این میزان فروش در نتیجه نمایش ۵ هزار سانس به دست آمده است.

طی این ۳ روز، کمدی بخارست با ۵۰ هزار و ۶۰۰ مخاطب، پرتماشاگرترین فیلم سینماهای کشور بود. گیشه ۳ روزه این فیلم نیز با ۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان بسته شد.

ملاقات خصوصی با ۱ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان، چپ، راست با ۹۹۶ میلیون، لوپتو با ۲۶۸ میلیون، جزیره طلایی با ۲۲۲ میلیون و پالتو شتری با ۲۱۳ میلیون تومان، پرتماشاگرترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران طی این مدت بودند.

سینمای ایران در شرایطی موفق به تحقق گیشه بیش از ۵ میلیاردی شده که مقارن با آخرین روزهای جشنواره فجر بود. عموما در روزهای جشنواره، ظرفیت بسیاری از فیلم‌های روی پرده، به آثار جشنواره اختصاص پیدا کرده و طبیعتا فیلم‌های معمول، با استقبال چندانی مواجه نمی‌شوند.

به همین دلیل، همزمان با استقبال خوبی که در سینماهای مردمی، از آثار جشنواره به عمل آمد، این میزان استقبال از فیلم‌های روی پرده به دلیل تقارن با روزهای پایانی جشنواره و مسافرت عده‌ زیادی از مردم، یک آمار خوب محسوب می‌شود که در ادامه فرآیند استقبال مردم از سینماها طی یک ماه‌ اخیر به حساب می‌آید.

با توجه به پایان یافتن جشنواره، انتظار می‌رود که فرآیند استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده، با اقبال بیشتری همراه شود.