نشست خبری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دقایقی پیش در تالار کنفرانس مجموعه تئاترشهر آغاز شد

چارسو پرس: نشست رسانه‌ای سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر با حضور اردشیر صالح‌پور دبیر جشنواره سی وسوم، مهدی حاجیان مسئول دبیرخانه جشنواره و عباس غفاری مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، درتالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد

در ابتدای این نشست و بعد از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، کلیپی از منتخب آثار راه یافته به بخش های مختلف جشنواره فحر به نمایش در آمد، سپس عباس غفاری با تشکر از حضور خبرنگاران که رکن چهارم جامعه هستند از دبیر جشنواره  و مهدی حاجیان درخواست کرد که پشت میز قرار بگیرند.
 

اردشیر صالح پور دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، این جشنواره را عالی ترین اتفاق تئاتری کشور نامید و گفت تم جشنواره، تئاتر ملی و ایرانی است


او اعلام کرد آمار درخواست کنندگان بی نظیر بود. و در بخش تولیدات تئاتر 548 گروه متقاضی حضور در جشنواره بودند اما آنها فقط مجبور بودند 48 گروه را بپذیرند

سپس از اصحاب رسانه خواست که با انتقادات خود جشنواره را یاری کنند و  توضیحاتی راجع به چگونگی راه یافتن آثار به جشنواره داد.

صالح پور در ادامه گفت که تئاتر ایران در همه ی رشته ها رشد قابل توجهی داشته به جز رشته ی نمایشنامه نویسی که نیاز به رشد بیشتری دارد.


او بعد ار توضیحات بخش های مختلف جشنواره فجر گفت که امسال در بخش عکاسی، رضا موسوی، بخش جدیدی را به آن اضافه کرد به اسم "انگاره عکس"

دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت کتاب پوستر ایران منتشر خواهد شد
 

وی از برگزاری چند کارگاه تئاتر بین الملل و داخلی در طول جشنواره خبر داد
 

 در ادامه یکی از خبرنگاران به اعتراض صحبت صالح پور را قطع کرد و گفت توضیحات شما زیادی ست و با این کار به ما اجازه نمی دهید از شما سوال کنیم.
صالحپور پاسخ داد که من در طی این مدت مصاحبه نکردم و همه ی توضیحات را گذاشته بودم برای کنفرانس خبری جشنواره فجر و به ادامه صحبت هایش پرداخت

 

صالح پور درباره پوستر تئاتر و اعتراض خبرنگارن به کیفیت جشنواره گفت: من 22 سال است در دانشگاه و تئاترکار می کنم. من مدیر نیستم یک تئاتری ام. جشنواره باید شکل فاخری داشته باشد، من تنها کسی هستم که با جشنواره تاتر فحر بزرگ شدم، آقای یارتا یاران در وهله اول یک آرتیست تئاتر است و باید حضورش را قدر بدانیم. او خودش آمد و پیشنهاد کرد که پوسترتئاتر را کار کند و حتا یک قران هم پول نگرفت من با تمامی اساتید پوستر صحبت کردم. با قباد شیوا و ابراهیم حقیقی و غیره و در نهایت گفتم که اگه کسی طرحی دارد بیاورد.

هنر یک بخشش سلیقه است. مگر کار پری صابری و آتیلا پسیانی را همه می پسندند که انتظار دارید پوستر را همه بپسندند

چه خوب که تئاتر آنقدر مرتبت پیدا می کند که پوسترش هم اعتبار پیدا می کند، ممکن است  این اتفاقات روزی برای قباد شیوا و ابراهیم حقیقی هم بیفتد.

 به شما نوید می دهم پوستر جشنواره سال آینده عالی خواهد بود، من متنبه شدم، پوستر باید وجاحت ملی داشته باشد


صالح پور درباره جشنواره تئاتر در شهرستان ها گفت : بودجه ی پارسال دو و نیم میلیارد بوده اما امسال یک و هشتصد شده. ما دل مان می خواهد اما پولی نداریم، و بخش شهرستان ها حذف شد.


وی درباره بازسازی تئاتر شهر گفت: سالن های تئاتر شهر به جشنواره فجر نمی رسد و افتتاحیه رسمی هم برگزار نخواهد شد

دبیر جشنواره سی و سوم فجر درباره تعهد جشنواره به گروههای تئاتری و اینکه در فراخوان تعهدی برای اجرای عموم آورده نشده گفت: ما در گذشته این همه گروه نداشتیم. مگر ما چندتا سالن داریم.
 

اردشیر صالح پور درباره سرپرستی مرکز هنرهای نمایشی که همزمان با دبیری جشنواره به او واگذار شده است توضیح داد: من را برای این مدیرکل کردن چون حسن خلق دارم و آحاد من را قبول دارن اما دو بار استعفا نوشتم و همین الان نامه اش توی کیفم است.