پخش‌کننده فیلم «خط استوا» با انتشار پوستر، از آغاز اکران این فیلم کمدی به عنوان اولین فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد.

چارسو پرس: سعید خانی - مدیر دفتر پخش خانه فیلم  درباره اکران کمدی «خط استوا» که از سوم اسفندماه به سینما می‌آید، بیان کرد: از آنجا که مدت‌ها بود فیلمی روی پرده نیامده و مخاطب، بیشتر  به دنبال فیلم جدید است و ما هم «خط استوا» را جزو گزینه‌های نوروزی «خانه فیلم» مدنظر داشتیم، تصمیم گرفتیم آن را اکران کنیم منتها سه هفته زودتر این کار را انجام دادیم چون با توجه به فضای کمدی و مفرح فیلم تصور کردیم که «خط استوا» می‌تواند در این شرایط، مخاطب را به سینما بکشاند و امیدوارم با استقبال خوب تماشاگران هم مواجه شود.

او در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد مثل سال‌های گذشته تاریخ مشخصی یا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای شروع اکران نوروزی وجود ندارد، گفت: اساساً شرایط اکران با توجه به اتفاقات اخیر نسبت به گذشته تغییر کرده است. ما با میزان قابل توجهی فیلم مواجه هستیم که دولتی هستند و احساس می‌شود مخاطب زیادی ندارند به همین دلیل متقاضی اکران برای نوروز امسال با گذشته فرق دارد.

وی که مدیر پردیس سینمایی صبامال نیز است، با اشاره به اینکه باید ادامه اکران سه فیلمی را که پیش از جشنواره فجر و در شرایط سخت اکران شدند، در عید هم در نظر داشت افزود: در نهایت ممکن است چهار تا پنج فیلم دیگر برای نوروز به اکران برسد ولی با توجه به همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان شرایط به سمتی پیش رفته که بیشتر فیلم‌ها اولویت اکران خود را برای عید فطر گذاشته‌اند و با توجه به تمام این شرایط ما تشخیص دادیم که در همین مقطع فیلم را اکران کنیم و نمایش آن در عید هم ادامه خواهد داشت.

 سعید خانی:‌ «خط استوا» اولین فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۲ استفیلم سینمایی خط استوا

خانی بیان کرد:‌ قطعاً مثل سال‌های گذشته ارشاد برای اکران نوروز تصمیم‌گیری می‌کند ولی به نظر می‌رسد متقاضی اکران عید کم باشد و یا دست‌کم آنطور نیست که سر آن دعوا باشد.

او در پاسخ به اینکه آیا از میان فیلم‌های جشنواره فجر امسال قراردادی را برای اکران بسته است گفت: به نظرم بجز دو تا سه فیلم، بقیه فیلم‌های جشنواره فجر پرمخاطب نیستند و آن چند فیلم را هم در حال مذاکره هستیم. البته از سال‌های گذشته فیلم‌های «سه کام حبس»، «عامه‌پسند» و «ابر بارانش گرفته» را در همین دفتر پخش در نوبت نمایش داریم و اولویت ما این است که ابتدا آن‌ها را به اکران برسانیم.

 سعید خانی:‌ «خط استوا» اولین فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۲ استپوستر فیلم سینمایی خط استوا

///. 


منبع: خبرگزاری ایسنا