سینماهای کشور در بهمن‌ماه، بیش از ۳۸ میلیارد تومان فروختند که این رقم، بیشترین میزان گیشه سینماها طی ۶ماهه دوم امسال به حساب می‌آید.

چارسو پرس: سینماهای کشور در ادامه مسیر اقبالی که از دی‌ماه آغاز شد، توانستند رکورد خوبی را در بهمن‌ماه از خود به جای بگذارند.

در این ماه، ۱ میلیون و ۲۶۱ هزار مخاطب در قالب ۵۲ هزار سانس به سینما رفتند که گردش سرمایه گیشه سینما با این تعداد مخاطب، ۳۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

این آمار برای دی‌ماه امسال، در حدود ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که رشدی حدودا ۲۵درصدی را نشان می‌دهد. البته در این مقایسه باید به این نکته نیز اشاره کرد که ظرفیت سینماهای کشور برای ۱۱ روز در بهمن‌ماه، به فیلم‌های جشنواره فجر اختصاص داشت که این عامل، ترمز استقبال از آثار روی پرده را کشید که درغیراین‌صورت میزان رشد تعداد مخاطب و گیشه سینماها، بسیار فراتر از ۲۵درصد کنونی بود.

رشد ۲۵ درصدی گیشه در بهمن‌ماه

برای مدت مشابه سال گذشته که سینما، به‌ظاهر، از رونق بیشتری به‌نسبت امروز برخوردار بود، در طول بهمن‌ماه، تنها ۹۴۰ هزار نفر به سینما رفتند که از این منظر، مخاطبان سینما برای بهمن ۱۴۰۱، با رشدی ۳۵درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مواجه بودند.

در بهمن‌ماه، کمدی بخارست با ۴۲۹ هزار مخاطب و ۱۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان فروش، پراقبال‌ترین فیلم سینماهای کشور به حساب می‌آید.

ملاقات خصوصی با ۲۵۶ هزار مخاطب و ۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش، چپ، راست با ۲۱۱ هزار مخاطب و ۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان، لوپتو با ۱۴۹ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان و جزیره فضایی با ۷۶ هزار مخاطب و ۲ میلیارد تومان فروش، در رده‌های دوم تا پنجم چدول پراقبال‌ترین فیلم‌های بهمن‌ماه سینماهای کشور قرار گرفتند.

رشد ۲۵ درصدی گیشه در بهمن‌ماه

انتظار می‌رود این موج استقبال مخاطبان از آثار روی پرده برای اسفندماهی که سینمایی درگیر جشنواره نیست و فیلم‌های اکران نوروز نیز رونمایی و نمایش داده می‌شوند، با روند تصاعدی خوبی افزایش یابد تا سینمای ایران با روحیه‌ای مضاعف، به استقبال اتفاق‌هایی خوب در سال ۱۴۰۲ برود.