از سال ۱۳۸۹ که اولین سریال تولید شده در شبکه نمایش خانگی توزیع شد تا امروز با وجود فراز و فرودهای تولید و ساخت سریال در ایران و پاندمی کرونا، نظارت‌های ساترا و حواشی بسیار اما شبکه نمایش خانگی با پلتفرم‌های مختلفی که ایجاد شدند، توانستند طرفداران زیادی را جذب کنند.

چارسو پرس: اگرچه صدا و سیما شبکه نمایش خانگی را رقیب خود دانسته و مداخلات بسیاری قبل و بعد توزیع سریال‌ها کرده است، اما این شبکه توانسته با سریال‌های جذاب سهم بزرگی از مخاطبان ایرانی که چشم به شبکه های ماهوره‌ای و سریال های ترکی و عربی و هندی و امریکا جنوبی داشتند به خود جلب کند. وجود بازیگران محبوب که شاید سال‌ها بود در تلویزیون حضور نداشتند و کارگردانان سرشناس این موقعیت را فراهم کرد تا مخاطب ایرانی محتوای ایرانی ببیند.

در این گزارش مروری به برترین سریال‌های ایرانی در شبکه‌های نمایش خانگی در سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

۱. سریال یاغی

نگاهی به ۵ سریال برتر وطنی در پلتفرم‌های ایرانی

کارگردان: محمد کارت

امتیاز مخاطبین: ۹۷ از ۱۰۰

خلاصه داستان: جاوید هیچکس و هیچ شناسنامه ای ندارد اما تمام وجود ابرا و عاطی است. جاوید راهی ندارد جز اینکه در عشق و در زندگی یاغی باشد.

۲.سریال پوست شیر

نگاهی به ۵ سریال برتر وطنی در پلتفرم‌های ایرانی

کارگردان: جمشید محمودی

امتیاز مخاطبین: ۹۶ از ۱۰۰

خلااصه داستان: این داستان ماجرای زندگی نعیم را به تصویر می‌کشد که پانزده سال زندان را به عشق دیدن دخترش تاب آورده. اما پس از رهایی، برای دیدار با دخترش دچار بحرانی بزرگ می‌شود.

۳. سریال آفتاب پرست

نگاهی به ۵ سریال برتر وطنی در پلتفرم‌های ایرانی

کارگردان: برزو نیک نژاد

امتیاز مخاطبین: ۹۵ از ۱۰۰

خلاصه داستان: داستان دو رفیق خفت‌گیر به نام‌های جمال و منوچ است که عشق لاتی و سطح یک شدن در خفت‌گیری را دارند اما از بی عرضه‌گی و بدشانسی گیر پلیس می‌افتند و به زندان می‌روند.

۴. سریال بی گناه

نگاهی به ۵ سریال برتر وطنی در پلتفرم‌های ایرانی

کارگردان: مهران احمدی

امتیاز مخاطبین: ۹۴ از ۱۰۰

خلاصه داستان: بهمن مردانی (محسن کیایی) برای کشف راز آنچه بیست و پنج سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران بازمی‌گردد، و برگشتن او خانوادهٔ رشید فرشباف (مسعود رایگان) استاد مشهور طراحی فرش را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد.

سپردن اسرار گذشته به خاک هیچ‌گاه مانع افشای آن نمی‌شود و روزی این رازها از خاک سر در می‌آورند.

۵. سریال جیران

نگاهی به ۵ سریال برتر وطنی در پلتفرم‌های ایرانی

کارگردان: حسن فتحی

امتیاز مخاطبین: ۹۳ از ۱۰۰

خلاصه داستان: این ماجرا در دوران پس از مرگ امیرکبیر و صدراعظم شدن میرزا آقاخان نوری شروع می‌شود و داستان عاشقی شاه با یک دختر روستایی به نام خدیجه خانم تجرشی است.

///.


منبع: خبرآنلاین