سینمای ایران در هفته گذشته رکورد دیگری در ۶ ماه گذشته زد و بیش از ۱۰ میلیارد تومان فروش کرد.

چارسو پرس: در هفته گذشته سینماهای کشور برای اکران فیلم‌های ایرانی بدون هنر و تجربه و خارجی، 10 میلیارد و 152 میلیون تومان فروش کرد.

تعداد مخاطبینی که در هفت روز گذشته به سینما رفتند نیز 328 هزار و 114 نفر است و این میزان از فروشی که سینماها در دو هفته قبل تجربه‌ کرده‌اند که در آن 300 هزار نفر به سینما رفتند نیز بیشتر است و سینماها رکورد هفته قبل خود را در 7 روز گذشته شکستند.

این آمار در 6 ماه گذشته رکورد محسبوب می‌شود. البته سینماهای کشور در 6 ماه نخست سال و در اوج فروش خود یعنی در شهریورماه فروش 11 میلیارد و 700 میلیون تومانی را نیز تجربه کرده‌اند که به 19 تا 28 شهریور برمی‌گردد. با این حساب، فروش هفته قبل تنها 1 میلیارد و 600 میلیون تومان تا اوج فروش کل سال فاصله دارد.

بنابراین می‌توان گفت که فروش سینماها تقریباً به اوج خود در سال نزدیک شده است و شاهد روزهای خوب سینما مانند آنچه که در تابستان امسال تجربه کردیم هستیم.

در هفته گذشته فیلم تازه‌اکرانی «خط استوا» نیز به فیلم‌های در حال اکران اضافه شده که توانسته 909 میلیون و 900 هزار تومان فروش کند. این فیلم کمدی ماجرای فوتبالی دارد و در آن فرهاد اصلانی و سیامک انصاری بازی می‌کنند. به نظر می‌رسد که شاهد افزایش فروش این فیلم در هفته‌های پیش رو خواهیم بود و با این حساب 3 فیلم کمدی پرفروش در سینماها اکران خواهند داشت. به نظر می‌رسد که حضور فیلم «خط استوا» در فروش سینماها در هفته گذشته تأثیر روشنی داشته است.

در این میان تنها «ملاقات خصوصی» فیلم اجتماعی است که از فروش بالا برخوردار است و در جایگاه دوم فروش هفته با بیش از 72 هزار نفر مخاطب است.

آمار فروش سینماها در هفته قبل به شرح زیر است:

بخارست 3 میلیارد و 148 میلیون تومان

ملاقات خصوصی 2 میلیارد و 400 میلیون تومان

چپ راست 1 میلیارد و 151 میلیون تومان

خط استوا 900 میلیون و 900 هزار تومان

لوپتو 790 میلیون تومان

جزیره فضایی 426 میلیون تومان

///.