عمارت نوفل‌لوشاتو، عمارت ارغوان، تماشاخانه ملک و بوتیک تئاتر ایران (شهرزاد) مجموعه‌هایی هستند که تا پایان اسفند ۱۴۰۱ میزبان ۱۱ اجرای نمایشنامه‌خوانی در پایتخت خواهند بود.

چارسو پرس: اجرای نمایشنامه‌خوانی علاوه‌بر اجراهای صحنه‌ای تنور تئاتر پایتخت را گرم کرده است. ۱۱ اجرای نمایشنامه‌خوانی در ۴ سالن نمایشی تهران میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به این حوزه هستند و علاقه‌مندان این شیوه روایت نمایشی می‌توانند از این فرصت بهره ببرند و اوقات دلنشینی را برای خود مهیا کنند.

عمارت نوفل‌لوشاتو

نمایشنامه‌خوانی «نویسنده مرده است» نوشته آرش ‌عباسی و کارگردانی دانیال ‌یعقوبی ۶ اسفند ساعت ۱۷:۴۵ با بازی بهنام ‌شرفی و کیمیا ‌نصیری اجرا خواهد شد.

در خلاصه این اجرای نمایشنامه‌خوانی آمده است: «قصه درباره تقابل یک مرد فیلمنامه‌نویس و یک زن بازیگر مطرح بر سر حقیقت و بازنمایی آن به شکل یک دروغ تقابلی است که در آن مرز بین هویت این دو نفر و نقشی که برای هم بازی می کنند مشخص نیست و اینکه کدام داستان دروغ و کدام حقیقت است به عهده مخاطب است.»

نمایشنامه‌خوانی «فدرا» نوشته سنکا و با ترجمه‌ امیرعلی چشمه و طراحی و کارگردانی افشین ‌قاسمی ۶ اسفند ساعت ۲۱:۰۰ اجرا می‌شود.

گلناز ‌عیدی، ماهرخ ‌سالاری، شکوفه ‌بنائی، علی ‌شهبازی، زهرا شیرازی، سامان ‌علیزاده، سمیرا ‌عطار، مهسا ‌توکلی و سارا ‌زمزم خوانش‌گران این اجرا هستند.

در خلاصه این اثر آمده: «فدرا همسر تزئوس از عشق سوزانی رنج می‌برد و تصمیم به مرگ خویش دارد.»

عمارت ارغوان

نمایشنامه‌خوانی «غزل حصار» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغری ۶ اسفند ساعت ۱۹:۰۰ با بازی فرزاد ‌حسنی و جوانه ‌دلشاد و خوانندگی مهدی ‌یغمایی اجرا می‌شود.

این نمایش همت عالی است و تمامی درآمد حاصل از آن برای آزادی زندانیان اختصاص می‌یابد.

نمایشنامه‌خوانی «چهار صندوق» نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی مهرناز بختیاری ۱۳ اسفند ساعت ۱۹:۰۰ با بازی پانته‌آ ‌مهدی ‌نیا، میثم ‌عبدی، اشکان ‌هورسان، مروارید ‌کفائی و دانیال ‌یعقوبی اجرا خواهد شد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: «چهار شخص می‌کوشند تا برای رهایی از تهدیدهای احتمالی مترسکی بسازند و در نهایت اتفاقی غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد.»

تماشاخانه ملک

نمایشنامه‌خوانی «شکار مرگ» نوشته آیرا لوین و ترجمه شهرام ‌زرگر با کارگردانی پریسا ‌نقدی‌زاده ۱۲ اسفند ساعت ۲۰:۰۰ با بازی مهدی ‌آدین، روسانا ‌اربابی، میثم ‌پی ‌زری، پویا ‌فلاح و نسترن ‌مهربانی اجرا خواهد شد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: «سیدنی برول نمایشنامه‌نویسی موفق بوده اما اخیراً چند کار ناموفق داشته و در نوشتن اثری تازه با مشکلاتی مواجه شده است. روزی سیدنی برای همسرش ماریا نمایشنامه جذابی را می‌خواند و می‌گوید که یک نویسنده‌ جوان به نام کلیفورد اندرسون آن را به نگارش درآورده است. او یقین داشت که نمایشنامه‌ او به موفقیت می‌رسد و با شوخ طبعی به همسرش می‌گوید که شاید روزی کلیفورد را به قتل برساند و اثرش را به نام خود بزند؛ اما این فقط یک شوخی ساده نبود! در نهایت...»

بوتیک تئاتر ایران (شهرزاد)

نمایشنامه‌خوانی «گره‌گاه» به نویسندگی مسعود ‌ترابی و کارگردانی پیمان ‌چراغی ۷ اسفند ساعت ۱۸:۰۰ با بازی نسیم ‌باقریان، دامون ابراهیمی، عیسی ‌محمدی، اتنا ‌رسول ‌زاده، محمدمهدی ‌غروی، یونس جلیلی‌فر، محدثه ‌رجبی، شایان ‌حاجی ‌اسماعیلی، هانیه ‌یوسفی، مهدی حمزه، فاطیما کاکاوند و پریا ‌کریمی اجرا خواهد شد.

نمایشنامه‌خوانی «پلیس» نوشته اسلاومیر ‌مروژک با ترجمه بابک تبرایی و کارگردانی دامون ‌ابراهیمی ۹ اسفند ساعت ۱۸:۰۰ با بازی دامون ‌ابراهیمی، میثم رضایی نژاد، مهدی حسن، رزا علی ‌نقی و احسان ‌موذن اجرا خواهد شد.

«داستان این نمایش درباره یک زندانی سیاسی است که ده سال است در زندان مانده و به قدیمی‌ترین زندانی سیاسی تبدیل شده است. او با امضا کردن توبه نامه از زندان آزاد می‌شود. رئیس پلیس که نمی‌خواهد بیکار باشد، گروهبانش را وادار می‌کند تا علیه شاه شعار بدهد. به این ترتیب می‌تواند او را بازداشت کند.»

نمایشنامه‌خوانی «سوگواری قبل از مصیبت» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی فائزه ‌کلبری ۸ اسفند ساعت ۱۸:۰۰ با بازی مهدی ‌محمدی، علی ‌علیزاده، فرزانه آیافت، فائزه ‌کلبری، مهشید ‌رضایی، مسعود ‌چنگی، علیرضا ‌نامنی و فاطمه اسماعیلی اجرا می‌شود.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: «حاج کاظم سرباز در حال مرگ و بستری در بیمارستان است، اما فرزندانش قبل از مرگش در حال نزاع باهم بر سر مال و اموال حاجی هستند . و این نزاع روابط پنهانی را در خانواده برملا می‌کند.»

نمایشنامه‌خوانی «دعوت» به نویسندگی و کارگردان احسان نیاکان ۱۷ اسفند ساعت ۱۸:۰۰ با بازی احسان نیاکان، کیمیا ‌مهرآبادی، نازنین ‌زینب ‌طهماسبی، امیرمحمد ‌نوری ‌شاد، ستایش افشانی، امیرعباس ‌پرویزی، نفیسه حیدری، مهلا بیگدلی، مبین قلی زاده، مهشید خدا کرمی و متین ‌انصاری اجرا خواهد شد.

نمایشنامه‌خوانی «ازدواج اجباری» به نویسندگی و کارگردانی امین ‌جاسبی ۱۲ اسفند ساعت ۱۷:۰۰ با بازی مهراد میرزایی، احسان قوجالی، پرستش ‌پورمیرزا، ملیسا ‌بوکانیان، علیرضا احمدی، جواد ‌یوسفیان، مبینا مرادزاده و مبینا گنجی میزبان مخاطبان خواهد بود.

نمایشنامه‌خوانی «هُوَیْ» به نویسندگی مانی ارمغان و کارگردانی پیمان ‌چراغی ۸ تا ۱۱ اسفند ساعت ۱۸:۰۰ با بازی زری اِماد میزبان مخاطبان خواهد بود.

در خلاصه این نمایش آمده است: «دختری به نام ستاره از خانه فرار می‌کند و ...»


منبع: ایران تئاتر