پیام کاظم نظری مدیرکل اداره هنرهای نمایشی به پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان منتشر شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، در پیامی از همت و تلاش ارزشمند مدیریت شهری اصفهان در برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان قدردانی کرد.


در متن این پیام آمده است:
«هنر تئاتر از عجین‌ترین هنرها با انسان و جامعه است و چنان آیینه‌ای که برابر طبیعت بگذارند بازتاب صادق زندگی را نمایان می‌سازد. این هنر دیرین در ذات خود واجد قابلیت‌های بزرگی برای تحول و تغییر، برای نشتر زدن به زخم‌ها و رفع کدورت‌ها، برای زدودن زنگارهاست. در این راه «طنز» شاه‌کلید کارگشایی است برای کاهش بسیاری رنج‌ها، برای دور کردن ابرهای تیره از آسمان دل انسان‌های جامعه و روشن‌تر کردن روزگار.


از دیرباز، نمایش به‌نوعی همراه همیشه مردمان بوده و هم‌نشین لحظه‌هایشان و کمدی، فکاهی و طنز در ساحت‌های خود همواره به دنبال زدودن غم و ملال از دل‌ها و شورآفرینی و امیدافزایی بوده است. چه بسیار نقدها که هنرمندانه از زبان تئاتر و نمایش بیان شده و غایت آن اصلاح بوده است. اصلاح در اخلاق، عادات جمعی، رفتارهای اجتماعی و ناهنجاری‌ها و کاستی‌ها و معضلات زندگی. نقدهایی که بی‌گمان زبان دیگری جز طنز و کمدی قابلیت و میزان اثربخشی آن را نداشته و ندارند. این امتیاز گران‌سنگی است که طنز و کمدی با تمام حساسیت‌ها و ظرایفش در ذات خود دارد و بایست که هنرمندانه و خلاقانه، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تئاتر و با پرهیز از افتادن در دام هجو، از آن برای اهداف عالی بهره گرفت.


از همت و تلاش ارزشمند مدیریت شهری اصفهان، همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به‌ویژه هنرمندان ارجمند کشور در برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر طنز خندستان قدردانی می‌کنم. امیدوارم با یاری پروردگار مهربان برگزاری این رویداد در دیاری که سوابق ارزنده‌ای در ساحت طنز و کمدی دارد، گامی اثربخش برای افزودن شادی دل مردم شریف ایران در آستانه بهار طبیعت و نویدبخش فردایی روشن‌تر و پرامیدتر باشد.»


پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان، با ۱۱۸ اثر در بخش صحنه‌ای، ۷۵ اثر در بخش محیطی یا آزاد و ۳۱ اثر در بخش زاینده‌رود در حال برگزاری است .