رحمت امینی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، تاکید کرد، امسال هم سالن مهر میزبان نمایش‌های جشنواره تئاتر فجر خواهد بود.

 چارسو پرس: رحمت امینی با اعلام این‌که هیچ مشکلی سر راه میزبانی سالن مهر از نمایش‌های جشنواره تئاتر فجر وجود ندارد، از اهالی رسانه و هنرمندان خواست تا با درک مشکلات موجود، همکاری و همدلی بیشتری با جشنواره تئاتر فجر داشته باشند، چرا که این رویداد هنری، ویترین تئاتر کشور است.

امینی با تاکید بر همراهی و همکاری تمام ‌و ‌کمال حوزه هنری با جشنواره تئاتر فجر، گفت: «خبرها و حرف‌هایی مبنی بر عدم حضور سالن مهر در جشنواره امسال در یک خبرگزاری‌ به اشتباه منتشر شده بود که همین‌جا تکذیب می‌کنم. سالن مهر حوزه هنری، امسال هم مثل دوره‌های گذشته در اختیار جشنواره فجر خواهد بود. فقط زمان‌هایی از اجراهای خود سالن با نمایش‌های جشنواره هم‌پوشانی داشت که این مشکل را هم حل کردیم. سالن مهر امسال با روی باز میزبان جشنواره و مخصوصا گروه‌های استانی خواهد بود.»

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: «در واقع امسال در حوزه هنری میزبان بیشترین تعداد کار در دوره‌های اخیر هستیم. 12 نمایش خیابانی و صحنه‌ای در حوزه هنری اجرا خواهند شد که عمدتاً متعلق به استان‌ها هستند.»

او با اشاره به مشکلات موجود و تاخیرهای به وجود آمده، برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر را یکی از مشکل‌ترین‌ها دانست و گفت: «من خودم دبیر جشنواره سی‌ام بودم و آن مسئولیت را در نیمه‌های راه پذیرفتم. آن زمان باور داشتم برگزاری آن جشنواره، یکی از مشکل‌ترین دوره‌هاست. اما حالا باید اذغان کنم، برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر، سخت‌ترین دوره تا‌کنون است‌.»

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اهمیت همدلی و همکاری بیشتر در جامعه تئاتری، اضافه کرد: «البته که مشکلات زیادی وجود دارد و نقدهای بسیاری وارد است، اما نباید تنها کنار گود بنشینیم و فقط ایرادها را بگوییم. واقعاً که اگر دل‌مان برای تئاتر این مملکت می‌سوزد و طرفدار این هنر هستیم، سعی کنیم جوی منفی علیه جشنواره به وجود نیاوریم، چرا که این کار در نهایت به ضرر کل تئاتر تمام می‌شود.»

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان ادامه داد: «این تخریب‌ها، حکایت آن فردی است که در کشتی فقط زیر پای خود را سوراخ می‌کند، اما در نهایت کل کشتی غرق خواهد شد. من خودم انتقادهای بسیاری دارم و حتی از بعضی کم‌مهری‌ها و تغییرات زخم خورده هم هستم، اما باعث نمی‌شود کلیت تئاتر را زیر سوال ببرم. جشنواره تئاتر فجر ویترین ماست. ما همه اعضای جامعه تئاتری، باید به اردشیر صالح‌پور کمک کنیم تا بتوانیم جشنواره را هر چه بهتر برگزار کنیم.»

رحمت امینی در پایان افزود: «بعد از برگزاری جشنواره سی‌و‌سوم، می‌توانیم نقد کنیم و مسائل را مطرح کنیم. اما حالا که همه دوربین‌ها و چشم‌ها به روی ماست، باید فقط به برگزاری هر چه بهتر جشنواره فکر کنیم.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از یکم تا دوازدهم بهمن ماه ۹۳ به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار خواهد شد.