مستند «زندگی روی آب» به کارگردانی علی تک روستا با موضوع چالش‌ها، زندگی شخصی و مسائل کارکنان سکوهای نفت و گازی پارس جنوبی ساخته می‌شود.

چارسو پرس: علی تک روستا درباره مستند تازه‌اش گفت: دو قسمت از مجموعه‌ای درباره کارکنان سکوهای نفت و گازی پارس جنوبی را کارگردانی و تصویربرداری می‌کنم. نگاه اغلب ما به کارکنان در حوزه نفت و گاز، متاثر از کلیشه‌هایی است که بیشتر به بخش مادی محدود می‌شود. در این مستند سعی دارم با نمایش زندگی، روابط و مشکلات این افراد، واقعیت این حرفه و چالش‌هایش را به تصویر بکشم.

او ادامه داد: سعید صفار تهیه‌کننده (با همکاری وزارت نفت) و روح الله قاسمی تدوینگر این پروژه است. تحقیقات این مستند تمام شده و هفت روز تصویربرداری داشتیم، تصویربرداری تا آخر اسفندماه ادامه دارد. امیدوارم اواخر فروردین‌ماه ۱۴۰۲ این مستند به شبکه مستند تحویل داده شود و اردیبهشت ماه روی آنتن برود.

تک روستا افزود: سکوهای نفت و گازی پارس جنوبی در خلیج فارس بین ایران و قطر مشترک است. ۷۰ درصد گاز ایران از این طریق تامین می‌شود و کار در این حوزه خطیر و حساس است. افرادی که در این سکوها کار می‌کنند شرایط خاصی دارند و بسیاری مواقع وظیفه و مسئولیتشان باعث می‌شود حتی در سخت‌ترین و مهمترین فصل‌های زندگی‌شان در کنار خانواده نباشند. در این مستند که نام موقت آن فعلا «زندگی روی آب» است، به این فرازها اشاره می‌شود.

کارگردان «آقا نعمت» که مستندش در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده رفت درباره اکران این فیلم گفت: «آقا نعمت» اردیبهشت ماه، توسط حوزه هنری، در شش استان کشور که کوهنوردی و کوهنوردان در آن مهم است، نمایش داده خواهد شد.