رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت که صداوسیما به دلایل مختلف داخلی و تخریب خارجی و ناکارآمدی با افت شدید بیننده در جذابیت برنامه‌های تولیدی مواجه شده است.

چارسو پرس: مجتبی توانگر در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) در جریان بررسی بندی از لایحه بودجه در خصوص تهیه آئین نامه رسیدگی به تخلفات سکوهای انتشار صوت و تصویر فراگیر گفت: براساس نظرسنجی‌های معتبر نهادهای دولتی، متاسفانه صداوسیما به دلایل مختلف داخلی و تخریب خارجی و ناکارآمدی با افت شدید بیننده در جذابیت برنامه‌های تولیدی مواجه شده است؛ جای خالی برنامه‌های تبیینی، تفریحی، طنز، سرگرمی، فیلم و سریال‌های فاخر، جذاب و با کیفیت به وضوح حس می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید بخش فعال خارج از صداوسیما را حمایت کرد که اهداف نظام مقدس و مطالبات و نیاز جامعه پاسخ می‌دهند پس نباید با محدودیت و مسدودسازی و ناامنی و پمپاژ نگرانی برای این بخش اقدام کرد که این بی‌مهری‌ها به هیچ وجه توجیه ندارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه مجلس طرفدار قاعده‌مندی در حوزه صوت و تصویر فراگیر است‌، افزود: متاسفانه برخی نمی‌خواهند این عرصه با قاعده و قانون باشد لذا از کمیسیون تلفیق و نمایندگان می‌خواهم در جهت قاعده‌مندی و انضباط مدیریتی و خروج مردم و فعالین اکوسیستم اقتصاد دیجیتال از بلاتکلیفی تشکر می‌کنم؛ نظارت بر این بخش نیازمند یک نظارت فراسازمانی و فراقوه‌ای است.

وی در پایان گفت که وزارت ارشاد با همکاری صدا و سیما این بحث تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت را داشته باشد اما باید در مراحل بعدی نهادهای فراقوه‌ای مثل شورای عالی فضای مجازی هم حتما دیده شوند؛ نظارت بر این حوزه وقتی دقیق و کارشناسی خواهد بود که همه فعالین اعم از شورای عالی فضای مجازی، فعالین بخش خصوصی، صاحبان پلتفرم‌های بومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما در تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت نقش داشته باشند. تاکید کنم رعایت اخلاق و چارچوب‌های نظام اسلامی در این سکوها از دغدغه‌های اصلی مجلس انقلابی است.