هادی حجازی‌فر، کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده»، بر ضرورت سیاست‌گذاری بلند مدت برای جشنواره تئاتر فجر و هدفمند کردن آن تاکید کرد.

چارسو پرس: هادی حجازی‌فر، کارگردان نمایش عروسکی-زنده «ملاقات بانوی سالخورده» که در بخش مرور جشنواره امسال حضور دارد، گفت: «این نمایشنامه فریدریش دورنمات، قبلاً توسط حمید سمندریان اجرا شده بود که من آن را ندیدم ولی خیلی درباره‌اش خواندم. استاد سمندریان بیشتر روی موضوع فقر تاکید کرده بود، موضوعی که می‌تواند جامعه را به انحطاط بکشاند، اما من روی اخلاقیاتی که در جامعه ضعیف شده است، دست گذاشتم.»

این کارگردان درباره شیوه کار با عروسک توضیح داد: «سعی کردیم عروسک‌ها خیلی واقعی باشند. عروسک در کار ما، تاثیرات معنایی دیگری هم دارد و نشان از آدم‌هایی می‌دهد که روح‌شان را فروخته‌اند و توسط یکی دیگر حرکت داده می‌شوند.»

او ادامه داد: «از طرف دیگر، وقتی فضای رئال را تعریف می‌کنید، دیگر نمی‌توانید فضاهای عجیب و غریب را نمایش بدهید.  اگر فضای نمایش ما غیر عروسکی بود، سخت می‌شد لحظات فانتزی همچون زمانی که ماه را  فوت می‌کنند، اجرا کنیم.»

کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» همچنین گفت: «حضور عروسک، تلخی  قصه را کم‌تر کرده است. بیشتر دوست داشتم هشدار باشد تا تلخی و اگر با عروسک کار نکرده بودم، این اتفاق نمی‌افتاد.» 

حجازی فر درباره حضور نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» در جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: «این نمایش چند امتیار خوب داشت. به عنوان اولین تئاتر عروسکی در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا رفتیم و اولین کار زنده-عروسکی است که به جشنواره فجر راه یافته است.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن‌ماه 93 برگزار می‌شود.