مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه نوزدهم اسفند ماه با حضور در تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر ضمن تماشای دو اثر نمایشی به صحنه رفته در این تالارها از عوامل این نمایش ها نیز قدردانی کرد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز جمعه نوزدهم اسفندماه با حضور در تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش های «مَرد» به کارگردانی حسین احمدخانی و «همه چیز می گذرد، تو نمی گذرد» به کارگردانی غلامرضا عربی نشست و پس از پایان اجراها از بازیگران، کارگردانان و سایر عوامل اجرایی این دو اثر نمایشی نیز قدردانی کرد.


وی پس از پایان اجرای نمایش «همه چیز می گذرد، تو نمی گذری» که این روزها با حضور ۱۱ هنرمند نابینا با استقبال مخاطبان در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه است، گفت: به سهم خودم از همه بازیگران این نمایش قدردانی می کنم . این عزیزان به حدی زیبا و هنرمندانه روی صحنه درخشیدند که بنده به عنوان یک تماشاگر اصلا متوجه نشدم زمان چگونه سپری شد. من امیدوارم از این پس شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم بار دیگر شما هنرمندان درخشان را در صحنه های تئاتر تماشا کنیم که واقعا دراین اجرا کم نظیر ظاهر شدید.


مدیرکل هنرهای نمایشی بیان کرد: به طورحتم رضا عربی به عنوان کارگردان نمایش، تمرین های بسیاری را برای اجرای این نمایش انجام داده و لازم است از او به واسطه این نگاه هنرمندانه قدردانی کنم که توانسته با هنرمندان «زنده دل» ما اثری به این درخشانی را در تالار سایه تئاتر شهر خلق کند. من با تمام وجودم به همه شما هنرمندانی که امروز به تماشای هنرنمایی آنها مفتخر بودم می گویم که :«شما شاهکار بودید»


نظری در بخش پایانی صحبت های خود ضمن قدردانی از حضور پرتعداد تماشاگران در اجرای نمایش «همه چیز می گذرد، تو نمی گذری» گفت: قطعا شما تماشاگران فهیم تئاتر، سرمایه های اصلی هنر نمایش هستید . بنابراین امیدوارم طی روزهای باقی مانده از اجرای عمومی نمایش، هرکدام بتوانید تماشای آن را به دیگران توصیه کنید تا طیف بیشتری از مخاطبان آن را ببینند ؛ زیرا این نمایش با حضور چنین هنرمندان شریف و نازنینی برای همه ما آموزنده است.


غلامرضا عربی کارگردان نمایش «همه چیز می گذرد، تو نمی گذری» نیز ضمن قدردانی از حضور تماشاگران و مدیرکل هنرهای نمایشی برای تماشای این نمایش اظهار کرد: این گروه نمایشی حدود ۹ سال است که فعالیت خود را در عرصه تئاتر آغاز کرده و این نمایش چهارمین اثری است که با حضور هنرمندان نابینا روی صحنه رفته است. ما برای به صحنه بردن این تئاتر سه سال تمرین کردیم. اثری که با بیش از ۳۵ قطعه پرتابل و ۲۵۰ قطعه آکسسوار روی صحنه یکی از سخت ترین پروژه های بنده در عرصه کارگردانی با حضور هنرمندان نابینا بود. چارچوبی که با قدرت هرچه تمام تر از سوی بازیگران روی صحنه اجرا شد. اثری که هنرمندان و اهالی تئاتر می دانند که اجرا و انتقال هنرمندانه مفاهیم این نمایشنامه به تماشاگران برای یک بازیگر معمولی بسیار سنگین است و باید یک بازیگر حرفه ای باشید که بتوانید چنین دیالوگ هایی را روی صحنه اجرا کنید.


کارگردان نمایش «همه چیز می گذرد، تو نمی گذری» ادامه داد: اجرایی که طی شب های گذشته در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه رفته ، محصول هنرنمایی خارق العاده ۱۱ بازیگر نابینا روی صحنه است که خوشبختانه با استقبال مخاطبان هم مواجه شده است. البته ما بنا داریم در آینده پروژه دیگری را با حضور ۱۰۰ هنرمند نابینا طراحی کنیم که طبیعتا اجرای چنین نمایشی مستلزم حمایت است. حمایتی که امیدوارم در این شرایط اقتصادی سخت از گروه ما برای اجرای پروژه بعدی گروه انجام شود و ما بتوانیم بار دیگر شاهد هنرنمایی طیف بیشتری از هنرمندان نابینا روی صحنه باشیم.


براساس این گزارش مدیرکل هنرهای نمایشی قبل از اجرای نمایش «همه چیز می گذرد، تو نمی گذری» همراه با سید محمدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «مرد» به کارگردانی حسین احمد خانی در تالار قشقایی نشست.


وی پس از پایان اجرای این نمایش نیز با کارگردان و سایر عوامل اجرایی نمایش دیدار و از تلاش آنها برای به صحنه بردن این اثر نمایشی قدردانی کرد.
نمایش «همه چیز می گذرد، تو نمی گذری» به نویسندگی محمد چرم شیر ، کارگردانی غلامرضا عربی و بازی مریم دیهیم بخت، ندا سلیمانی، شیما شوری، حمیدرضا کیانی خواه، مسیحا موسوی، علی خدایاری، حمیدرضا فلاحی، زهره شعبانی، زهره میرشفیعیان، سهیلا جعفرآبادی، حانیه رستگاری تا روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه ساعت ۲۰ در تالار سایه روی صحنه می رود.


نمایش «مَرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین احمد خانی و بازی حسین احمدخانی ، فاطمه زمانی ، شیوا اربابی تا روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ساعت ۱۸:۱۵ در تالار قشقایی تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است