الهام چنانی اعتقاد دارد تئاتر، خود زندگی است و جشنواره فجر یکی از دوره‌ها و مراحل مهم این زندگی است.

چارسو پرس: الهام چنانی، کارگردان نمایش «بچه‌های خاکستری» از استان بوشهر که در بخش مرور این دوره از جشنواره حضور دارد، در باره متن این اثر گفت: «به دنبال نمایشنامه‌ای که موضوعات اجتماعی را مطرح کند، می‌گشتم؛ متنی که برای گروه مخاطبان من، یعنی نوجوانان، تاثیرگذار باشد. نمایشنامه «بچه‌های خاکستری» نوشته امید نیاز از چنین ویژگی‌هایی برخوردار بود.»

او ادامه داد: «این اثر به صورت کارگاهی شکل گرفته و رئالیستی است. در اجرای نمایش، خواستار آن بودم تا موضوعات مورد نظرم در کمال سادگی، همانند جریان زندگی روایت شوند.»

چنانی در مورد تفاوت‌های احتمالی اجراهای جشنواره‌ای و عمومی این نمایش توضیح داد: «تفاوت خاصی ایجاد نکرده‌ایم و تنها روتوش‌های نهایی را انجام خواهیم داد. علاقمندم کار با همان شکل و شمایلی که به صحنه رفته است، در جشنواره حضور پیدا کند.»

این کارگردان تئاتر که برای نخستین بار در جشنواره تئاتر فجر حضور می‌یابد، با اشاره به اهمیت این رویداد هنری گفت: «تئاتر، خود زندگی است و جشنواره فجر هم یکی از مراحل و دوره‌های این اتفاق است. در همین راستا احساس می‌کنم با توجه به آثاری که در این دوره اجرا می‌شوند، با جشنواره خوبی روبه‌رو شویم و تئاتر کشور، رشد و بالندگی بیشتری یابد.»

الهام چنانی، وضعیت تئاتر استان بوشهر را مناسب ارزیابی کرد و افزود: «با توجه به مراکز آموزش عالی و اساتیدی که در بوشهر تدریس می‌کنند، تئاتر استان از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است و فعالیت‌های زیادی در آن انجام می‌شود. تنها مسئله‌ای که وجود دارد، دوری جغرافیایی بوشهر و مسئله رفت و آمد ماست. ما در جزیره خارک سکونت داریم و با مشکلاتی از جمله عدم دسترسی به دوره‌های آموزشی خارج از استان و ندیدن آثار اجرا شده در شهرهای بزرگ و به ویژه تهران روبه‌رو هستیم. با این وجود، هنرمندان خارک به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند تا بتوانند در عرصه هنر فعال باشند.»

عاطفه تمیمی، فاطمه بلالی، علی نبی‌پور، علی سنا‌میری و میلاد سعیدی بازیگران این نمایش‌اند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن‌ماه 93 به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.