فرهاد تجویدی، نویسنده و کارگردان نمایش «من...» معتقد است این‌که هر اجرایی چه بازتابی در ذهن تماشاگر پیدا می‌کند، بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.

چارسو پرس:  فرهاد تجویدی، کارگردان نمایش «من...» که در بخش مرور این دوره جشنواره حضور دارد، گفت: «سه ماه از آخرین اجرای این نمایش می‌گذرد و هم اکنون در حال تمرین در سالن محراب هستیم. به دلیل این‌که تعداد بازیگران کار بسیار زیاد است، سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی را به ما داده‌اند که به گمانم بشود اجرای خوبی در آن روی صحنه ببریم.»

 او درباره داستان نمایش «من...» توضیح داد: «این نمایش، داستان به خصوصی ندارد. اصولاً کار ما بر اساس دیدن یک لحظه‌ای برخی اتفاقات شکل گرفته است. شما مثل ناظر، وقایع را نگاه می‌کنید، اما دست به تحلیل نمی‌زنید و تنها آن‌ها را روایت می‌کنید. این نمایش از چنین قصه‌هایی بهره برده است که البته داستان‌های کوتاه خود بازیگران است.»

تجویدی درباره شیوه اجرایی این نمایش گفت: «برای من ظرافت‌های کار بسیار مهم است، چون حرکات نمایش که همه فیزیکال هستند، طراحی شده‌اند و باید ارتباط‌ها در بیاید و از همین رو به نوعی داریم کار را دوباره می‌بندیم. در اجرا از عناصر تئاتری گوناگونی بهره برده‌ایم، بدون اینکه درگیر سبک گرایی شویم.»

 این کارگردان ادامه داد: «بر اساس هر قصه، نوع و شیوه اجرای نمایش ما نیز تغییر می‌کند. در واقع این کار دارای سبک های متفاوتی است که قصه‌های بازیگران را شامل می‌شود. حتی بازیگران تازه کار نیز در این نمایش تا پایان داستان به طور مساوی و یکسان درگیر کار هستند.»

 فرهاد تجویدی در باره اهمیت حضور در جشنواره تئاتر فجر گفت: «نمایش باید در حد و اندازه‌ای باشد که حتی اگر مورد نظر داوران جشنواره واقع نشد، مورد تایید تماشاگران باشد. ما چند ماه پیش در یک سالن مهجور اجرای عمومی رفتیم و با این حال مورد اقبال مخاطبان قرار گرفتیم؛ حال جشنواره فجر این فرصت را فراهم می‌کند تا آنهایی که فرصت نداشتند کار را ببینند، موفق به دیدن نمایش بشوند.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن ماه 93 برگزار می‌شود.