نمایش «فرش شاه‌عباسی» به کارگردانی جواد انصافی اثری طنز است که به دلیل شرایط اقتصادی موجود در تئاتر شرایط تولید و اجرا را به دست نیاورده است.

چارسو پرس: جواد انصافی بازیگر و کارگردان با سابقه نمایش‌های ایرانی درباره برنامه‌های اجرایی خود در سال جدید گفت: نمایش «فرش شاه‌عباسی» یک اثر طنز بسیار قوی است که به دوران شاه عباس و ماجرای فرش می‌پردازد. این اثر با حضور هنرمندان حرفه‌ای تئاتر تولید و اجرا می‌شود اما به دلیل اینکه امکان استفاده از حامی مالی فراهم نشد، هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

وی یادآور شد: نمایش «فرش شاه‌عباسی» نیازمند حضور بازیگران حرفه‌ای زیادی است ولی از آنجایی که در شرایط اقتصادی موجود هزینه‌ها بسیار بالا است، نتوانسته‌ام برای تولید و اجرای آن اقدام کنم.

انصافی متذکر شد: قبلاً به گروه‌های تئاتری کمک‌هزینه پرداخت می‌شد ولی حالا آنقدر مبلغ کمک‌هزینه‌ها کم شده است که گروه‌ها نمی‌توانند هزینه‌های خود را تأمین کنند.

این هنرمند با سابقه تئاتر در پایان سخنان خود گفت: منتظر این هستم که دور جدید جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فراخوان خود را منتشر کند تا اثری را برای حضور در جشنواره ارائه دهم.


منبع: خبرگزاری مهر