مستند «زیر حکم» به کارگردانی سعید کشاورز و تهیه‌کنندگی مهدی حسینی به نوزدهمین جشنواره بین‌المللی زاگرب راه یافت.

چارسو پرس: به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم مستند سینمایی «زیر حکم» به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز و تهیه‌کنندگی مهدی حسینی در اولین حضور جهانی خود در نوزدهمین دوره جشنواره مستند زاگرب کرواسی به نمایش در خواهد آمد.

جشنواره مستند زاگرب موسوم به زاگرب داکس ZagrebDox یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین جشنواره‌های مستند اروپاست. این جشنواره از سال 2005 شروع به کار کرده و هر ساله مجموعه‌ای از مستندهای خلاق و مؤلف سراسر دنیا را که بر هر مورد جدید، شجاعانه، جدا از ایده‌های متداول و جسورانه تمرکز داشته و ساخته شده‌اند را گرد هم می‌آورد.

نوزدهمین دوره زاگرب داکس، امسال از تاریخ 26 مارس تا 2 آپریل (6 تا 13 فروردین 1402) در شهر زاگرب کرواسی برگزار می‌شود و مستند «زیر حکم» در بخش Sluzben Program به نمایش درخواهد آمد.

فیلم مستند زیر حکم

 

مهدی حسینی، تهیه‌کننده این مستند نیز دارای مدرک کارشناسی هنر و دکترای حقوق، مؤلف و سرپرست مؤلفین 25 کتاب در این دو حوزه است. در سوابق وی تهیۀ فیلم کوتاه «رو به شب» دیده می‌شود و در حال حاضر مشغول تهیۀ فیلم سینمایی «مولانا» به نویسندگی ژان کلود کریر است.

«زیر حکم»، روایتی نزدیک از خانواده‌ای است که در آن، پدر خانواده به اعدام محکوم شده است. این فیلم به تأثیرات و پیامدهای مرتبط با این حکم و مجازات زندان می‌پردازد. پخش جهانی این مستند توسط میلاد خسروی، شرکت 7 spring انجام می‌شود.

عوامل این مستند بلند عبارتند از:

نویسنده، فیلم‌بردار و کارگردان: سعید کشاورز، تهیه‌کننده: مهدی حسینی، تهیه‌کنندۀ اجرایی: محمدجواد ذوالقدر، تدوین: افشین شهسواری، آهنگ‌ساز: صبا ندایی، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، صدابردار: رامین رفیعی، دستیار کارگردان: مهدی احمدی، تحقیق و پژوهش: مینا بختیاری، تصحیح رنگ: رضا تیموری، دستیار تدوین: مرضیۀ مسائلی، دستیار صداگذار: مهدی ده‌نمکی، مدیر فنی استودیو صداگذاری: علیرضا نکولعل، عکاس: زینب احمدی، طراح لوگو: نوید جهوانی، طراح پوستر: فرهاد همتی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز