مدیر سامانه فروش بلیت سی و سومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به فروش حدود 60 درصد از بلیت‌ها، یادآور شد روز اول پیش‌فروش نسبت به زمان مشابه در جشنواره سی و دوم، استقبال و رشد کاربر داشته است.

چارسو پرس: حسن جودکی درباره وضعیت پیش‌فروش بلیت آثار حاضر در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: در حال حاضر و بعد از گذشت 24 ساعت از آغاز پیش‌فروش بلیت‌ها، اکثر بلیت‌های در نظر گرفته شده برای سالن‌های سمندریان، چهارسو و انتظامی فروخته شده‌اند و استقبال از پیش‌فروش بلیت نمایش‌های فرانسه و لهستان در سالن اصلی نیز خوب بوده است. همچنین اکثر بلیت‌های سالن باران هم فروخته شده‌اند.

وی درباره درصد بلیت فروخته شده از ظرفیت در نظر گرفته شده برای پیش‌فروش بلیت آثار جشنواره سی و سوم تئاتر فجر، توضیح داد: ظرفیت کلی سالن‌ها برای پیش‌فروش بلیت در نظر گرفته نشده و 40 تا 50 درصد ظرفیت سالن‌های بزرگ و 25 تا 30 درصد ظرفیت سالن‌های کوچک به پیش‌فروش اختصاص پیدا کرده است. از 100 درصد ظرفیت در نظر گرفته شده برای پیش‌فروش بلیت، حدود 60 درصد فروش داشتیم.

مدیر سامانه فروش بلیت سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در مقایسه آماری پیش‌فروش بلیت این دوره نسبت به دوره سی و دوم، یادآور شد: این دوره در 24 ساعت اول پیش‌فروش بلیت‌ها نسبت به زمان مشابه در دوره سی و دوم، استقبال و رشد کاربر داشتیم. در نموداری که داریم سرعت فروخته شدن بلیت در 24 ساعت اول این دوره از همین بازه زمانی در دوره گذشته بیشتر بود.

جودکی درباره دلایل رشد کاربر و ظرفیت فروش بلیت در 24 ساعت اولیه پیش‌فروش بلیت‌های سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، توضیح داد: یکی از دلایل این رشد و استقبال جا افتادن سامانه پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌ آثار جشنواره تئاتر فجر در بین علاقه‌مندان و مخاطبان و همچنین راحتی در تهیه و خرید بلیت آثار مدنظر توسط مخاطبان است.

معاون مالی مجموعه تئاتر شهر درباره دلایلی که باعث شده سامانه فروش بلیت تئاتر شهر به عنوان سامانه فروش بلیت آثار جشنواره تئاتر فجر مورد استفاده قرار نگیرد، تأکید کرد: «گیشه تئاتر» که سامانه فروش بلیت تئاتر شهر است باید ارتقا پیدا می‌کرد زیرا در صورت استفاده از این سامانه برای فروش بلیت آثار تئاتر فجر، باید بلیت‌های اینترنتی فروخته شده را در سالن‌های میزبان تعویض می‌کردیم که این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای مخاطبان می‌شد. سعی می‌کنیم با ارتقای سامانه «گیشه تئاتر»، دوره سی و چهارم جشنواره تئاتر فجر از سامانه فروش بلیت مجموعه تئاتر شهر برای جشنواره استفاده کنیم.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور از 1 تا 12 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.