نمایش «مهین نامه» که ماجرای سوءاستفاده همسر یک فیلمساز متوفی از موقعیت همسرش را به تصویر می کشد برای حضور در بخش تازه های تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر آماده می شود.

چارسو پرس:  احسان بیات فر کارگردان نمایش «مهین نامه» درباره آماده سازی این اثر نمایشی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار مهر گفت: در حال آماده سازی نمایش برای حضور در بخش تازه های تئاتر ایران هستیم. متن نمایشنامه «مهین نامه» نوشته سپیده خسروجاه و از فضایی جدی -کمدی برخوردار است.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش داستان یک کارگردان سینما را روایت می کند که بر از حادثه ای ماشینش به دره سقوط کرده و کشته می شود. بعد از مرگ این فرد همسر این فیلمساز می خواهد از موقعیت شوهرش سوءاستفاده کرده و وارد عرصه فیلمسازی شود. موقعیت هایی که در نمایش به وجود می آید در قالب طنز روایت می شوند.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: در واقع این نمایش قصه زنانه ای دارد و درباره زندگی یک خانواده بعد از مرگ پدرشان است. «مهین نامه» اثری به شدت ناتورالیستی است و نمایش های ناتورالیستی هم با پیام های خیر و شر همراه هستند که در این نمایش هم پیام هایی چون انسانیت، اخلاق و پشتکار مطرح می شود.

بیات فر درباره طراحی صحنه نمایش نیز توضیح داد: متاسفانه با توجه به کمک هزینه اندکی که به ما پرداخت کرده اند نمی توانم ایده ای را که در مورد دکور نمایش داشتم عملی کنم اما تمام تلاشان را کرده ایم تا زوایای یک خانه به صورت المانی و موجز به تصویر کشیده شود. بنابراین تنها در فضاسازی و بازی ها با یک نمایش ناتورالیستی مواجهه خواهیم بود و در طراحی صحنه به شکل ارائه فرم یک خانه بسنده شده است.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: روژین عبدالرزاقی، گل‌ناز عباسی، هدیه صالحی و هانیه صالحی به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند البته «مهین نامه» بازیگر دیگری هم دارد اما برای غافلگیری مخاطب نامش را فعالا اعلام نمی کنم.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از طراح صحنه: احسان بیات فر، دستیار کارگردان حسام الدین ابراهیمی، طراح پوستر: ایمان بیات فر، طراح چره پردازی: محمد دهقانی، عکس: نازنین محب علی و فاطمه درباری، ساخت تیزر: علی جدیدی.

نمایش «مهین نامه» سه شنبه 7 بهمن ماه در دو نوبت 17 و 19 در قالب بخش تازه های تئاتر ایران جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار هنر میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود.