میثم یوسفی که در ایام نوروز برای کودکان زلزله‌زده خوی نمایش اجرا کرده، می‌گوید: خوشحالی این بچه‌ها یک دنیا برایم ارزش داشت.

چارسو پرس: این کارگردان و بازیگر تئاتر اسفند گذشته دو اثر نمایشی را برای تماشاگران کودک و نوجوان در تهران اجرا کرد. او همان زمان اعلام کرد که همزمان با اجرای این نمایش‌ها کشکولی برای جمع آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته است و تمام این کمک‌ها در آستانه سال نو را به کودکان زلزله‌زده خوی اختصاص می‌دهد.

در روزهای پایانی سال تمام این کمک‌ها گردآوری شد و گروه اجرایی اعلام کردند که اجرایی در خوی خواهند داشت ولی وقوع دوباره زلزله، برنامه آنها را تغییر داد و آنان بهتر دیدند این برنامه را به جای اسفند ماه، در فروردین برگزار کنند.

یوسفی که در ایام نوروز نمایش‌های آیینی و خیمه‌شب‌بازی را در مکان‌هایی مانند کاخ سعدآباد، فرودگاه مهرآباد و ... اجرا کرده، روز هفتم فروردین همزمان با روز جهانی تئاتر هم با گروه نمایشی خود راهی خوی شد و نمایش‌هایی را در دو روستای این منطقه اجرا کرد.

او درباره میزان استقبال از این اجراها می‌گوید: خوشبختانه استقبال کودکان از این نمایش‌ها خیلی خوب بود. با همراهی دوستان و رفقا هم پیش از عید موفق شدیم حدود 18 میلیون تومان جمع‌آوری کنیم و با این مبلغ برای کودکان خوی عروسک خریدیم و به عنوان هدیه عمو نوروز به آنان تقدیم کردیم.

این کارگردان ادامه می‌دهد: کودکان خوی با اشتیاق هر چه تمام‌تر از این نمایش‌ها دیدن کردند. شادی آنها برای ما بیش از هر چیز دیگری ارزش داشت. در این دوران سخت همه هدف ما این است که لبخند بر لب تماشاگران خود بیاوریم و مهم‌ترین هدف‌مان شادی هموطنان بویژه کودکان است. همین که با اجرای نمایش‌های شادی‌آور ایرانی، کمی در حال و هوای عید نوروز قرار بگیرند، برای ما کافی است.

او همچنین خبر می‌دهد که روز سیزده به در هم اجراهایی در فرودگاه مهرآباد و باغ کتاب خواهد داشت.

یوسفی که روز هشتم فروردین از خوی بازگشته است، با اشاره به نامگذاری هفتم فروردین ماه به عنوان روز جهانی تئاتر تاکید می کند: برای من روز جهانی تئاتر روزی است که دل مخاطبان شاد باشد و کودکان لبخند بر لب داشته باشند، در غیر این صورت، این‌ها فقط یکسری نامگذاری است.


منبع: خبرگزاری ایسنا