نمایش «کمپلکس اودیسه» به کارگردانی فیلیکس ماتیاس اُت از کشور آلمان، روزهای دوم و سوم جشنواره تئاتر فجر، در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

چارسو پرس: نمایش «کمپلکس اودیسه» به کارگردانی فیلیکس ماتیاس اُت، پنجشنبه و جمعه، دوم و سوم بهمن، در دو سئانس 18 و 21 روی صحنه تالار استاد سمندریان می‌رود.

این نمایش به گفته کارگردانش، بازسازی یا داستان واقعی اسطوره هومر نیست، بلکه دورنمای برگشت‌پذیری است که در زمان و مکان فعلی تجربه شده است. «کمپلکس اودیسه»، بازگویی یک شعر حماسی و قدیمی یونانی با زبان چند لایه امروزی و سفر اولیس (ادیسیوس) در کنار خانه‌‌به‌دوش‌های قرن بیست و یکم است. تماشاگران، شخصیت اصلی نمایش را در یک ادیسه ازنفس اُفتاده می‌بینند، او واقعیت را پشت سر می‌گذارد.

کمپلکس اودیسه»، تماشاگر را به سفری بین واقعیت و خیال دعوت می‌کند. عناصر درونی و پنهان این نمایش، برای یافتن هویت کامل و واقعی به تصویر کشیده می‌شوند.

در تولید بلند مدت نمایش «کمپلکس ادیسه»، هنرمندان زیادی همکاری کرده‌اند. ایک ون اشتاکن بروک و گاسپارد گیلبرت، بازیگران نمایش هستند و بخش فیلم توسط بنجامین بریکس، اشتفن مارتین، آندریاس مولر، آیکو اوکاموتو، فیلیکس ماتیاس اُت و الکس کاسیان ساخته شده است. کارگردانی صحنه به عهده بنجامین بریکس و فیلیکس ماتیاس اُت است.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن ماه 93 به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.