روزنامه ایران نوشت: آخرین ساخته سعید روستایی، قماری بود که برنده نداشت. آخرین ساخته این کارگردان به اذعان قریب به اتفاق منتقدان داخلی اساساً نه یک فیلم بلکه یک چیدمان مکانیکی و فاقد روح از آب درآمده است.

چارسو پرس: روزنامه ایران از انتشار فیلم «برادران لیلا» انتقاد کرده و این فیلم را فیلمی «فاقد روح» خوانده است.

به گزارش ایران، آخرین ساخته سعید روستایی به اذعان قریب به اتفاق منتقدان داخلی اساساً نه یک فیلم بلکه یک چیدمان مکانیکی و فاقد روح از آب درآمده است. «برادران لیلا» از فرط تلاش برای نمادسازی‌های سیاسی، نه تنها در محتوا مرتکب داستان‌پردازی‌های دروغین عجیبی مثل الگوی «انتخاب بزرگ خاندان» شده بلکه این تلاش مذبوحانه عملاً به ساختار روایت، فیلمنامه و درام هم آسیب زده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: آخرین ساخته سعید روستایی، قماری بود که برنده نداشت. مخاطب ایرانی، فرصت را برای تماشای یک فیلم و شنیدن یک قصه از دست داد و سینمای ایران، فرصت تماشای یک اثر چشم‌نواز از یک استعداد را؛ اما انتشار فیلم در فضای مجازی که ظاهراً به صورت خودخواسته از سوی تیم تولید آن رخ داده بیش از هر چیز این فرصت را مهیا کرد تا مؤلفان فیلم خود را بی‌واسطه در معرض قضاوت قرار دهند. حالا شاید صف‌آرایی ذائقه مخاطب ایرانی در مقابل ذائقه استعدادکش فستیوال‌های خارجی، بهتر بتواند تولیدکنندگان آثار سینمایی را برای ساخت فیلم‌های بعدی‌شان راهبری کند.