حسین کشفی اصل کارگردان «لئوناردو داوودنژاد» درباره از سر گیری اجرای نمایش و تغییراتی که کار نسبت به ۷ ماه قبل داشته است، توضیحاتی ارائه داد.

چارسو پرس: حسین کشفی اصل کارگردان نمایش «لئوناردو داوودنژاد» درباره از سرگیری اجرای نمایشی گفت: نمایش کمدی «لئوناردو داوودنژاد» به نویسندگی محسن میرزاخانی اجرای عمومی خود را از روز ۲۷ فروردین ماه در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند. این نمایش ۷ ماه قبل تنها سه روز و از ۲۷ تا ۲۹ شهریور روی صحنه بود و اجرای آن به دلیل التهابات اجتماعی چند ماه پیش متوقف شد و ما ترجیح دادیم در موقعیتی مناسب‌تر این نمایش را به صحنه ببریم که البته جدا از این تماشاخانه انتظامی هم در این دوران تعطیل بود و به تازگی فعالیتش را از سر گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه همه ما در طول این مدت شرایط عجیب و غریبی را سپری کردیم و طبیعتاً مانند همه اتفاقات دیگر در این شرایط هم حوزه تئاتر بیشتر از حوزه‌ها و مشاغل دیگر زخم برداشت و آسیب دید. این نمایش قرار بود ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ به صحنه برود که در نهایت اجرایش به ۲۷ فرودین ۱۴۰۲ موکول شد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره تغییراتی که نمایش نسبت به قبل داشته است، بیان کرد: «لئوناردو داوونژاد» در این ۷ ماه دچار اتفاق‌ها و تحول‌هایی شده است. این نمایش ۳ بازیگر دارد که در اجرای جدید ۲ بازیگر آن تغییر کرده‌اند و به دلائل مختلفی که من به آن احترام می‌گذارم تنها یکی از بازیگران قبلی با اجرای جدید همراه است. همچنین چند نفر از عوامل پشت صحنه هم به دلیل مسائل شخصی و کاری شان تغییر کرده‌اند که همین تغییرات کار من را به عنوان کارگردان بسیار سخت می‌کرد. از آنجا که عادت ندارم کاری را نیمه تمام بگذارم این نمایش برای من به مثابه یک پرونده باز بود که باید می بستمش. ۷ ماه تمام این نمایش مانند باری بر دوش من سنگینی می‌کرد و آن را با خودم حمل می‌کردم و الان خیلی خوشحالم که دوباره نمایش به صحنه می‌رود.

کارگردان «تجربه های اخیر» یادآور شد: از طرف دیگر من آدمی نیستم که کاری را که ۷ ماه قبل اجرا رفتم دوباره تکرار کنم چون انگار دارم خودم، خودم را دور می زنم از این رو نمایش مخصوصاً از لحاظ دکور و صحنه پردازی ۱۰۰ درصد تغییر کرده و اگر مخاطبی آن سه اجرا را دیده باشد وقتی وارد سالن می‌شود از دیدن چیدمان و فضای جدید نمایش شوکه می‌شود. همچنین طبیعتاً هر بازیگری جنس و رنگ بازی خودش را دارد و ۲ بازیگر جدید، شیوه بازی خودشان را دارند و از این رو ممکن است با توجه به جنس بازی بازیگران تغییراتی در کارگردانی نیز به وجود آمده باشد. اقلام تبلیغاتی نمایش نیز دچار تغییراتی شده‌اند به عنوان نمونه ۷ ماه قبل در تبلیغات نمایش شاهد عکس‌های خندان بازیگران با توجه به کمدی بودن نمایش بودیم اما الان چنین نگاهی وجود ندارد و ترجیح شخصی ام این است که نگاهم به این پروژه تفکربرانگیز تر باشد.

کشفی اصل در پایان درباره نکات منفی که متوقف شدن ۷ ماهه نمایش داشته است، توضیح داد: یکی از نکات منفی که اجرای دوباره نمایش دارد این است که من باید برخی هزینه‌ها را دوباره از اول برعهده بگیرم که در شرایط امروز این کار ساده ای نیست و باید هزینه‌هایی را که قبلاً یک بار کرده‌اید دوباره انجام دهید. اما همه ما آلوده تئاتر هستیم و این آلودگی را دوست داریم و نکته مهم برای من این است که اتفاق خوبی برای نمایش بیفتد و مخاطبان راضی از سالن بیرون بروند. این نمایش با الهام از نمایشنامه «هنر» اثر یاسمینا رضا نوشته است و تقابل و رویارویی سه رفیق بر سر یک تابلوِ نقاشی اثر استاد «لئوناردو داوودنژاد» را به تصویر می‌کشد.

بازیگران نمایش به ترتیب الفبا مهیار اسلامی، فرید رحمتی، فرشید قلی‌پور هستند که تا ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه خواهد بود.


منبع: خبرگزاری مهر