جواد نوروزبیگی می‌گوید: سازمان سینمایی مفهومی بشدت زشت و زننده‌ای درباره «برادران لیلا» برداشت کرده است.

چارسو پرس: جواد نوروز بیگی تهیه کننده برادران لیلا در گفتگو با امیرعباس صباغ در ویژه برنامه سینمامعیار که به بررسی حواشی انتشار نسخه ویدئویی برادران لیلا اختصاص داشت گفت: «نمایش عنکبوت مقدس در جشنواره کن نقش زیادی در افزایش حواشی پیرامون فیلم ما داشت، ساخت این فیلم توسط یک کارگردان ایرانی، فشارها را روی سازمان سینمایی زیاد کرد و کار به جایی رسید که وزیر ارشاد از پله های هیات دولت پایین نیامده مصاحبه کرد که عوامل «برادران لیلا» باید تنبیه شوند!

برای من و سعید روستایی در دادسرای امنیت به اتهام اقدام علیه نظام پرونده قضایی صادر شده و فعلا هر دو ممنوع الکار هستیم.

به وزیر ارشاد نامه عذرخواهی نوشتم ، علی رغم اینکه طبق پروانه، فیلم ساخته بودیم و دلیلی برای عذرخواهی نبود اما برای رفع حواشی پیش آمده و حل مشکل نمایش فیلم ، این نامه را نوشتم اما تاثیری نداشت.

به من گفتند مخالف اصلی نمایش فیلم شخص وزیر ارشاد است که من این را قبول ندارم چون اگر اراده ای برای نمایش فیلم بود آقایان حداقل قرار ملاقاتی بین من و سعید با وزیر ارشاد معین می کردند.

فیلم برادران لیلافیلم برادران لیلا

 

به ما گفتند فیلم از دست ما خارج شده و تنها فیلمی هستید که ما نمی توانیم برایش تصمیم بگیریم و ما را به نهادهای امنیتی حواله کردند، ما رفتیم صحبت کردیم، تعهد دادیم و مشکل به ظاهر حل شد اما بعد از این همه پیگیری به ما گفتند به آنها ربطی ندارد و ما خودمان مستقل‌ایم و از جایی دستور نمیگیریم!

جرم ما چه بود که ما را به تعبیر خودشان تنبیه کردند؟ با ممنوع الکاری من و سعید اتفاقی نمی افتد بالاخره دوره شما هم تمام می شود و عده دیگری می آیند و ما باز فیلم می سازیم!

سازمان سینمایی درباره برادران لیلا صادقانه رفتار نکرد چون مفهومی بشدت زشت و زننده در ذهنش بود که امیدوارم این ذهن بیمار را اصلاح کنند! این فیلم چه ربطی به مسئولان نظام و حاکمیت دارد؟ ( این حرفی ست که به من زدند) آخر این چه نشانه گذاری ست! چرا شناخت شما از فیلم اینقدر کم است! برادران لیلا درباره‌ اثرات تحریم در زندگی مردم است و من معتقدم هر کارخانه داری که فیلم ما را ببیند ، کارخانه خود را تعطیل نمی کند و مطمئنم آقای رئیسی و آقا ( رهبر انقلاب) هم فیلم را ببینند نگاه مدیران سینمایی را ندارند. این مفاهیم و برداشت هایی که از فیلم داشتید ساخته ذهن شماست نه سازندگان فیلم!»

///.


منبع: سینما دیلی