بزرگداشت داوود امیری، فیلمبردار فقید سینما، همزمان با نخستین سالروز درگذشت این هنرمند برگزار می‌شود.

چارسو پرس: این بزرگداشت روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه به کوشش کانون فیلمبرداران خانه سینما و در محل این خانه برگزار می‌شود.

بهرام بدخشانی، رییس کانون فیلمبرداران خانه سینما درباره برگزاری این برنامهگفت: پیش از این انجمن ما با برگزاری برنامه‌ای با عنوان «پرده نقره‌ای» از فیلمبرداران فعال و پیشکسوت سینما تقدیر می‌کرد و در نظر داشتیم امسال هم در چنین برنامه‌ای از داود امیری قدردانی کنیم ولی از آنجاکه در حال حاضر، برگزاری چنین برنامه‌هایی با توجه به شرایط اقتصادی و نیز شرایط عمومی جامعه چندان مسیر نیست، بهتر دیدیم در اولین سالروز درگذشت او برنامه‌ای را در خانه سینما برپا کنیم.

او ادامه داد: داود امیری یکی از اعضای بسیار فعال و تلاشگر انجمن ما بود و سال‌ها به عنوان بازرس انجمن فعالیت می‌کرد و برای انجام کارهای صنفی بسیار مسئولیت‌پذیر بود و تا زمانی که بیماری‌اش، اجاره داد در کنار انجمن حضور داشت.

بدخشانی یادآوری کرد: داوود امیری سال‌ها در سینما زحمت کشید. او تازه داشت به شکوفایی می‌رسید اما در شرایطی که هنوز جای کار و پیشرفت بسیار داشت، از دنیا رفت.

به گفته او، بزرگداشت این فیلمبردار ، شامل چند سخنرانی، پخش چند کلیپ تصویری و اجرای زنده موسیقی است و از خانواده، دوستان و همکاران این هنرمند و نیز اهالی خانه سینما دعوت شده که در این مراسم حضور داشته باشند.

این بزرگداشت ساعت ۵ عصر روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار می‌شود.

داود امیری، فیلمبردار شناخته‌شده سینما بامداد پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به دلیل بیماری در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

او مدیر فیلمبرداری فیلم‌هایی همچون «دلم‌ می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا، «پوپک و مش ماشالله» به کارگردانی فرزاد موتمن، «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان، «گناهکاران» به کارگردانی فرامرز قریبیان بود.