شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بخش خلیج فارس به میزبانی بندر بوشهر از ظهر سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی آغاز به‌ کار کرد.

چارسو پرس: مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر بوشهر ظهر روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در آئین آغازبه‌کار شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بخش خلیج فارس گفت: ۴۱۶ فیلم در قالب مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۶۲ اثر آن از ۱۱ استان کشور برای بخش مسابقه انتخاب و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حمیدرضا قائد با اشاره به این‌که فیلم‌ها در ۳ روز به نمایش گذاشته خواهند شد، اضافه کرد: برنامه تور عکاسی از بافت قدیم بوشهر نیز برای مهمانان چیده شده تا بیشتر با زیبایی‌های استان بوشهر آشنا شوند و آن‌ها را در قاب دوربین ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در بخش عکس نیز جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بخش خلیج فارس ۳۵۶ عکس به دبیرخانه ارسال شده است، تصریح کرد: از این شمار، ۳۲ عکس به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آیین به خبرنگار صداوسیما گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدایت، حمایت و نظارت بر امور هنری را در دستور کار دارد که در بخش حمایت باید بسترسازی‌هایی انجام شود تا هنرمندان، هنرها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

عبدالرحیم افروغ تاکید کرد: بهترین جا برای نمایش توانمندی‌ها در رویدادهای بزرگ است که در آن فرصتی ایجاد می‌شود که استعدادها شناسایی شوند و با آموزش‌های گوناگون رشد و پیشرفت کنند.