مقصود جباری تهیه‌کننده فیلم سینمایی‌ «زدوبند» از دورخیز برای اکران این فیلم سینمایی در خردادماه امسال خبر داد.

چارسو پرس: مقصود جباری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زدوبند» به کارگردانی داوود نوروزی درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی آن توضیح داد: واقعیت این است که هنوز شرایط سینماها شرایط خوبی نیست و قصد ما هم این است که تلاش کنیم تا بهترین زمان را برای اکران فیلم در نظر بگیریم. زمانی که هم بازخورد مناسب داشته باشد و هم مردم بتوانند فیلم را ببینند. هنوز به جمع‌بندی درباره این زمان نرسیده‌ایم.

وی افزود: فیلم «زدوبند» فیلمی است که در هر فصلی امکان اکران عمومی دارد و اینگونه نیست که حال و هوای ویژه‌ای داشته باشد که اکران آن را در فصلی خاص الزامی کند. فیلم داستانی اجتماعی دارد که در هر شرایطی امکان اکران عمومی را دارد. در عین حال اما ما دورخیز کرده‌ایم که بتوانیم در خردادماه همین امسال فیلم را اکران کنیم.

این تهیه‌کننده سینما درباره فروش خوب برخی فیلم‌ها در همین شرایط سینماها هم گفت: قطعاً وضعیت این فیلم‌ها برای همه ما امیدوارکننده است اما همه چیز تنها محدود به این نکته نیست که فیلم به دست مخاطب برسد. در این مسیر یک سری گرفتاری‌های دیگری هم هست که باید رفع شود. درباره فرآیند پخش مسائلی وجود دارد که باید با دفتر پخش به تعامل برسیم تا فیلم بتواند در شرایطی ایده‌آل به اکران برسد. همه این موارد دست به دست هم می‌دهد تا بتوانیم فیلم را در وضعیتی مناسب راهی پرده سینماها کنیم.

وی ادامه داد: این شرایط معمولاً برای فیلم‌هایی مثل فیلم ما نامتعادل‌تر است اما برای فیلم‌های گیشه‌ای و پرفروش، طبیعتاً شرایط ایده‌آل‌تری وجود دارد. فیلم ما یک فیلم اجتماعی است که باید به اندازه همان از آن انتظار داشته باشیم و سایرین هم با همین مختصات به آن نگاه می‌کنند و شرایطی مشابه فیلم‌های اجتماعی که همین الان روی پرده هستند می‌توان برای آن متصور بود.

تهیه‌کننده «زدوبند» درباره اینکه فیلمش چقدر ظرفیت برای جذب مخاطب دارد هم گفت: ما امیدواریم که فیلم چنین ظرفیتی داشته باشد. در حال حاضر هیچ چیز معلوم نیست. در این شرایط فیلم واقعاً مانند هندوانه در بسته است، تا زمانی که فرصت مواجهه مخاطب با فیلم فراهم می‌شود. آن‌جاست که مشخص می‌شود فیلم چه اندازه ظرفیت برای جذب مخاطب دارد و امید داریم که واقعاً اتفاقات خوبی در این مرحله برای همه فیلم‌ها رخ بدهد.

جباری در پایان درباره اینکه آیا پروژه دیگری را در دست تولید دارد یا خیر هم گفت: فعلاً مشغول کاری نیستم. فیلمنامه‌هایی به دستم رسیده که بخوانیم اما هنوز شرایط تولید هیچ‌کدام فراهم نشده است.


منبع: خبرگزاری مهر