هفتمین شب از برگزاری جشنواره سی و سوم فجر در حالی به پایان رسید که در تئاتر شهر اولیورتویست اصغر خلیلی مخاطبین تئاتر را ناامید و نمایش «بوقلمون» به کارگردانی خیراله تقیانی پور علاقه مندان به تئاتر را غافلگیر کرد.

چارسو پرس:  ارزیابی و یک نظرسنجی میدانی توسط خبرنگار سایت خبری تئاتر، ازکارشناسان و تحلیل گران و مخاطبان، نشان از کیفیت نه چندان مطلوب آثار راه یافته و حاضر در بخش های مختلف جشنواره در قیاس با دوره های قبلی و حتی بضاعتهای فعلی است و سوالات بسیاری را در پی دارد، اما در این میان چند نمایش خوش درخشیده اند و مخاطبان دلزده از جشنواره را به مسیر امید بازگردانده اند.

حضور نمایش " ملاقات بانوی سالخورده " نوشته فردریش دورنمات به کارگردانی هادی حجازی فر که روز ششم جشنواره در سالن اصلی تئاتر شهر به عنوان نماینده ایران در بخش بین الملل و نیز بخش مرور جشنواره اجرا  رفت، نشان داد که تئاتر ایران هنوز از بارقه های خلاقیت و توان خالی نشده و این قابلیت را دارد که در اندازه های حداقلی استاندارد بین المللی ظاهر شود .

هر چند در ادامه ، اصغر خلیلی با اولیور تویستش ، این دلخوشی رابه یاس بدل نمود اما تقیانی پور با بوقلمون پر سر و صدایش که روی صحنه چهارسو رها شده بود کل معادلات را برهم زد.

 نمایش بوقلمون به نویسندگی و کارگردانی خیراله تقیانی پور ، با اجراهائی پرانرژی در میان استقبال گرم بیش از هفتصد تماشاگر در دو سانس اجرا در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر اجرا و رضایت چشمگیر تماشاگران را در پی داشت، نمایشی بر مبنای تعاریف تئاترایرانی با بهره گیری از متنی روان و کارگردانی خلاق که مجموعه ای از ریتم، فرم ومحتوی و موسیقی زنده را با اجرای خوب بازیگران به مخاطب عرضه کرد و به روند جشنواره جان دوباره ای بخشید. در این نمایش بازیگرانی چون علی سلیمانی، سیروس همتی، وحید نفر، مه لقا باقری، محمدهادی عطایی ،سامان دارابی، مصطفی ساسانی و ... هنرمندانه به ایفای نقش پرداختند.