وکلای ترانه علیدوستی اعلام کردند بازپرس با بررسی همه شهود یک قرار مفصل، مستدل و مشتمل بر پنج صفحه در مهر ماه سال گذشته صادر کرد و بعد از اعتراض شاکیان، دادگاه در دی ماه قرار صادر شده را تایید کرد

چارسو پرس: جنجال‌های اولین دادگاه رسیدگی به ادعای آزار و خشونت جنسی بعد از بیانیه هشتصد زن همچنان ادامه دارد. بعد از رای دادگاه مبنی بر تبرئه ترانه علیدوستی، بابک کریمی و شبنم فرشادجو از اتهام انتشار تهمت و افترا که بسیاری آن را یک دستاورد برای زنان سینمای ایران دانستند،  وکیل حبیب رضایی مدعی شد او بعد از بازداشت ترانه علیدوستی از ادامه پیگیری پرونده صرف نظر کرده. حنیف‌زادگان ادعا می‌کند که همراه‌شدن شکایت فرد دیگری (مهدی کوشکی) در این پرونده با شکایت آنها موجب شد تا ابعاد پرونده آنها تحت تأثیر شکایت فرد دوم قرار بگیرد و رای صادر شده به معنی اثبات ادعاها علیه موکلش نیست.

در مقابل وکلای ترانه علیدوستی و بابک کریمی امروز در گفت و گو با شرق از شکایت شاهدان زیادی علیه حبیب رضایی و مهدی کوشکی در دادگاه خبر دادند و گفتند:«در این پرونده شاهدانی وجود دارند که از بازیگران سرشناس سینما هستند، حضور شهود فراوان در این پرونده و شهادت صریح و با جزئیات و با سند و مدرک به پیشبرد پرونده کمک فراوانی کرد. شهود درباره هر دو شاکی پرونده شهادت دادند؛ اگرچه درباره یکی از شاکی‌ها چند نفر با هم در دادسرا حاضر شدند و شهادت دادند و درباره شاکی دیگر شهود برای حفظ هویت‌شان در روزهای مجزایی شهادت دادند.»

وکلای ترانه علیدوستی اعلام کردند بازپرس با بررسی همه شهود یک قرار مفصل، مستدل و مشتمل بر پنج صفحه در مهر ماه سال گذشته صادر کرد و بعد از اعتراض شاکیان، دادگاه در دی ماه قرار صادر شده را تایید کرد. آنها با رد ادعای انصراف حبیب رضایی از شکایتش گفتند:«علیرغم ادعایی که می‌گویند بعد از اعتراضات خواستار عدم پیگیری بودند اما هیچ لایحه‌ای از سوی آنها برای انصراف یا عدم پیگیری ثبت نشده.»

آنها در پایان درباره اینکه  قرار منع تعقیب به چه معنی است گفتند:«این قرار به این معنی است که موکلین ما امر کذبی را به شاکیان نسبت ندادند. اما برداشت مفهوم مخالف نفیا و اثباتا به لحاظ منطق حقوقی صحیح نیست. اما برای بازپرس احراز نشد که موکلین ما جرمی را مرتکب شدند. در‌مجموع باید این مسئله را به افکار عمومی واگذار کرد»