جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از دو منبع تامین اعتبار می‌کند. یکی مربوط به مسئولان و نهادهای استان می‌شود که نگرانی از این بابت نداریم و تعهدات انجام شده. بخش دیگر به اداره کل هنرهای نمایشی ارتباط دارد که از این نظر مشکلاتی وجود دارد.

پایگاه خبری تئاتر: شهرام کرمی، دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از اجرای نمایش‌های ویژه خردسال در دوره جدید این رویداد که از 24مهرماه در استان همدان آغاز می‌شود، خبر داد.

کرمی با بیان اینکه در تمام دوره‌های مسئولیت خود به عنوان دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تلاش کرده تا گام‌های روبه جلو برداشته شود، اظهار کرد: در طول این دوران هرسال جشنواره با دوره قبل آن تفاوت‌هایی در جهت بهتر شدن و بالا رفتن کیفیت شاهد بوده تا بتوانیم به تخصصی شدن هرچه بیشتر این رویداد کمک کنیم.

وی ادامه داد: از همین رو بخش تئاتر خردسال برای دوره جدید درنظر گرفته شده و آثار نمایشی متناسب با این گروه سنی توسط گروه‌ها در مهدکودک‌های استان همدان اجرا می‌شود.

این هنرمند در خصوص بخش تئاتر خردسال عنوان کرد: این بخش به صورت سیار برای کودکان مدارس و مهد کودک‌ها اجرا می‌شود تا در جریان برگزاری جشنواره بیشتر با آثار نمایشی مواجه شوند. مسئولان استان هم مصمم به کمک هستند و بهترین همکاری را با دبیرخانه جشنواره انجام داده‌اند.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضمن بیان این مطلب که ۴۳گروه نمایشی در این دروه حضور خواهند داشت، بیان کرد: بر این اساس در زمینه تعداد گروه‌های شرکت کننده نیز نسبت به سال قبل شاهد پیشرفت هستیم که این آثار در 7بخش روی صحنه می‌روند. همچنین با توجه به ارتقاء کیفیت آثار نمایشی استان، بخش ویژه‌‌ی تئاتر همدان نیز در این دوره اضافه شده است.

کرمی همچنین در ارتباط با تامین هزینه‌های برگزاری جشنواره بیستم و میزبانی از گروه‌های بین‌المللی اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از دو منبع تامین اعتبار می‌کند. یک بخش مربوط به مسئولان و نهادهای استان می‌شود که هیچ نگرانی از این بابت نداریم و تعهدات انجام شده است. بخش دیگر به اداره کل هنرهای نمایشی ارتباط دارد که از این نظر مشکلاتی وجود دارد و ما امیدواریم با توجه مسئولان هرچه سریعتر برطرف شود.

بیستمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در این شهر برگزار می‌شود