مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشتبه 9 بهمن ماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نمایش «عزیز شنگال» به کارگردانی قطب الدین صادقی در تالار اصلی دیدن کرد.

چارسو پرس: حمید شاه‌آبادی با تقدیر از این اثر نمایشی گفت: «پیش از این نمایش‌های دکتر قطب‌الدین صادقی را دیده بودم ، آثاری که در آن عناصری چون معنویت و انسانیت به وفور یافت می‌شود و تماشاگر خود را در برابر اثری می‌بیند که او را دعوت به تفکر، تعمق و دانستن می‌کند.»

او ادامه داد: «در نمایش «عزیز شنگالی»، مخاطب با صحنه‌هایی روبرو می‌شود که شاید با رخداد‌های آن آشناست، اما جذابیت‌های بصری این صحنه‌ها  به شکلی است که تماشاگر را با خود همراه می‌کند. در این نمایش، کارگردان با بهره‌گیری و استفاده صحیح از حرکات بدن و در واقع تمامی عناصر یک نمایش متعالی، توانسته است اثری را به صحنه ببرد که تماشاگر را مجذوب می‌کند.»

شاه آبادی افزود: «من فکر می‌کنم جای چنین اثری در جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر خالی بود و دوستان موقعیت شناسی درستی را انجام داده‌اند. من از عوامل این نمایش که اثری بسیار زیبا و تاثیر گذار را به مخاطب ارائه کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. آقای صادقی به راستی امروز ثابت کرد که  نقش هنرمندان تئاتر در رخدادهای جهانی بسیار مهم و با اهمیت است.»

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: «ما با نمایش «عزیر شنگال» توانستیم به بهترین شکل ممکن مظلومیت مردم کرد در برابر جنایات داعش را به تصویر بکشیم. این حرکت در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری برای به صدا درآوردن ندای مظلومیت مسلمانان جهان است. به نظر من هنرمندان ما با همین زبان هنر این کار را انجام دادند و امشب در تئاتر شهر با تماشای «عزیز شنگال» شاهد اثری هنرمندانه، ظریف و پر ارزش بودیم.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به دبیری اردشیر صالح‌پور1 تا 12بهمن ماه برگزار می‌شود