تهیه‌کننده سینمای ایران در زمینه گلایه‌های اهالی سینما و واکنش وزیر ارشاد درباره مشکلات موجود در صندوق اعتباری هنر گفت: احتمالا به وزیر محترم ارشاد، اطلاعات غلط داده شده است.

چارسو پرس: علی قائم‌مقامی در بخشی از برنامه زنده نقد سینما که جمعه شب روی آنتن شبکه چهار سیما رفت، درباره گلایه‌های اهالی فرهنگ و هنر نسبت به عملکرد صندوق اعتباری هنر و حواشی آن گفت: از صنف ما (انجمن مدیران تولید سینما) چهار نفر تعلیق شدند که یکی خودم بودم و دو نفر از آنها از افراد فعال و پرکار هستند.

او درباره واکنشی که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیک بودن اخبار و اعتراض‌ها عنوان شده، گفت: احتمالا به ایشان اطلاعات غلط منتقل شده است یا در جریان ماجرا نیستند. از آقای وزیر خواهش می‌کنم که به ماجرا ورود کنند و دستور دهند تا ماجرا ریشه‌ای حل شود.

این تهیه‌کننده متذکر شد: افرادی که سیمرغ دارند باید اسناد و مدارک به صندوق ببرند! روش درستی نیست که هر دو سه سال یکبار مدارک ببرند که ثابت کنند سینماگر هستند. جناب آقای پوراحمدی گفتند مشکلی وحود ندارد ولی وقتی صندوق می‌گوید اسناد و مدارک بارگذاری کنید یعنی مشکل وجود دارد.
او در عین حال تصریح کرد: البته خبر دارم که اخیرا روند بررسی در صندوق سریع‌تر شده است.
قائم‌مقامی در بخشی دیگر از این برنامه گفت: از خانم مرضیه برومند و هیات مدیره خانه سینما که با جدیت پیگیری حل شدن مشکل هستند تشکر می‌کنم.
او همچنین گفت: یکی از دوستان که چهار دوره عضو هیات مدیره خانه سینما بوده است و کلی فیلم مستند و سینمایی تهیه کرده است به من گفت که باید برای صندوق مدارک ارائه کنم!

قائم‌مقامی در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین درباره علت دیر صادر شدن پروانه نمایش آخرین اثر زنده‌یاد کیومرث پوراحمد (پرونده باز است) گفت: پروانه نمایش این فیلم دیر صادر نشد، بلکه خود آقای پوراحمد تا آخرین روزهای سال گذشته مشغول تدوین مجدد نسخه جشنواره برای اکران عمومی بودند و پس از آن، فیلم جهت صدور مجوز اکران ارائه شد.
به گفته قائم‌مقامی، اکران این فیلم بر اساس صلاحدید سعید خانی پخش‌کننده آن، در موعد مناسب انجام خواهد شد.