مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر با بیان اینکه تغییر در ساختار بنیاد ادبیات نمایشی سلیقه و سیاست معاون امور هنری وزارت ارشاد است، گفت: این بنیاد به مرکز هنرهای نمایشی منتقل و تحت حمایت انجمن هنرهای نمایشی قرار می‌گیرد.

اپایگاه خبری تئاتر: مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصردرباره تعطیلی موقت بنیاد ادبیات نمایشی و تغییر ساختار آن اظهار داشت: سلیقه معاون هنری وزیر ارشاد گذشته این بود که بنیاد ادبیات نمایشی مستقل باشد و اما سیاست آقای مرادخانی معاون هنری وزرات ارشاد دولت یازدهم این است که این بنیاد زیر مجموعه مرکز هنرهای نمایشی فعالیت کند.

وی ادامه داد: بنیاد ادبیات نمایشی ظرف دو، سه روز آینده فعالیت خود را در اداره کل هنرهای نمایشی آغاز می‌کند و مورد حمایت انجمن هنرهای نمایشی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاق از ابتدا شکل نگرفت، گفت: جامعه دچار چنین تغییراتی است، همه نهادها و سازمان‌ها دچار چنین اتفاقاتی هستند که طبیعی است، این ایراد را باید به نظام اداری کشور وارد کرد. البته هیچ فرقی نمی‌کند زیرا منحل نمی‌شود.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست معاون امور هنری وزارت ارشاد بر این است که بنیاد ادبیات نمایشی زیرمجموعه مرکز هنرهای نمایشی که مختص این امر است، فعالیت کند، به نظر بنده هم این تصمیم درستی است.

 بنیاد ادبیات نمایشی حدود یک سال پیش به منظور تربیت و تقویت جریان نمایشنامه‌نویسی بنا شد اما گفته می‌شود این بنیاد روز چهارشنبه 3 مهر ماه تعطیل شده است.

این بنیاد چندی پیش نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی را برگزار کرد که حواشی فراوانی را به همراه داشت.